Consument wil niet betalen voor digitale muziek


Aan het onderzoek namen een kleine 2700 websurfers deel. 66 Procent gaf aan geen eurocent te willen betalen voor het downloaden van muziek. 22 Procent wil wel een kleine vergoeding betalen, als dat maandelijks maar niet boven de €5,- uitkomt. Slechts 8 procent wil wel €10,- per maand betalen. Bestandsuitwisselingsprogramma’s blijken populairder dan MP3; 87 procent maakt gebruik van de eerste tegen 79 procent van de tweede. Van die uitwisselingsprogramma’s is in Nederland KaZaA de populairste met 43 procent. Daarna volgen MusicCityMorpheus met 22 procent en Audiogalaxy met een marktaandeel van 9 procent.
Er blijken ook al heel wat mensen gebruik te maken van de mogelijkheid om speelfilms te downloaden; 48 procent doet dat al. Ruim eenderde van hen doet dat zelfs minimaal een keer in de week.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOp de vraag of er minder cd’s worden gekocht nu muziek gratis van internet kan worden gehaald antwoordt 48 procent dat ze geen of weinig muziek meer kopen. 41 Procent ziet downloaden als extraatje en koopt er geen cd minder om. 11 Procent zegt door het downloaden op ideeën gebracht te worden en juist meer cd’s te kopen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid