Overslaan en naar de inhoud gaan

Consument wil niet betalen voor digitale muziek

Websites en programma’s waar tegen betaling muziek kan worden gedownload hebben nog een lange weg te gaan als ze een breed publiek aan…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Aan het onderzoek namen een kleine 2700 websurfers deel. 66 Procent gaf aan geen eurocent te willen betalen voor het downloaden van muziek. 22 Procent wil wel een kleine vergoeding betalen, als dat maandelijks maar niet boven de €5,- uitkomt. Slechts 8 procent wil wel €10,- per maand betalen. Bestandsuitwisselingsprogramma’s blijken populairder dan MP3; 87 procent maakt gebruik van de eerste tegen 79 procent van de tweede. Van die uitwisselingsprogramma’s is in Nederland KaZaA de populairste met 43 procent. Daarna volgen MusicCityMorpheus met 22 procent en Audiogalaxy met een marktaandeel van 9 procent.

related partner content for mobile comes here

Er blijken ook al heel wat mensen gebruik te maken van de mogelijkheid om speelfilms te downloaden; 48 procent doet dat al. Ruim eenderde van hen doet dat zelfs minimaal een keer in de week.

Op de vraag of er minder cd’s worden gekocht nu muziek gratis van internet kan worden gehaald antwoordt 48 procent dat ze geen of weinig muziek meer kopen. 41 Procent ziet downloaden als extraatje en koopt er geen cd minder om. 11 Procent zegt door het downloaden op ideeën gebracht te worden en juist meer cd’s te kopen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in