Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoe Landal GreenParks kinderen een digitale beleving biedt én ze de natuur in stuurt

Landal Adventure biedt jonge gasten digitaal vermaak tijdens vakantie in coronatijd.
Partner
&samhoud creative tech

samhoud creative tech is gespecialiseerd in het creëren van innovatieve digitale customer experiences als antwoord op strategische vraagstukken. We geloven in de combinatie van technologie en creativiteit om tot verrassende, originele en relevante oplossingen te komen. Voor de eindgebruiker én voor de organisatie.

Lees meer

Ons werk varieert van het creëren van kortlopende campagnes tot de ontwikkeling van structurele digitale producten en diensten. Om dit te realiseren hebben we een multidisciplinair team van strategen, creatieven, designers, developers en gedragsexperts in huis. Zo kunnen we onze klanten van A tot Z helpen: van strategisch inzicht tot creatief concept en uiteindelijke digitale productie.

samhoud creative tech maakt onderdeel uit van de &samhoud groep. samhoud consultancy richt zich op het oplossen van brede strategische vraagstukken door het veranderen van gedrag en &ranj is gespecialiseerd in serious games en gamification. De kruisbestuiving tussen consultancy, gamification en creativiteit en technologie zorgt voor een ongewone aanvulling op onze aanpak en projecten.

Lees minder
Landal GreenParks en digitale beleving
Landal GreenParks en digitale beleving

Bowlen, lasergamen, zwemmen en trampolinespringen. Op veel Nederlandse vakantieparken is dat er momenteel even niet meer bij. Vanwege de coronamaatregelen kunnen een groot aantal van deze populaire kinderactiviteiten niet doorgaan. Bij Landal GreenParks kunnen kinderen zich vermaken met Landal Adventure: een digitale speurtocht in de natuur. 

“Onze slogan luidt niet voor niets: ontdek wat groen kan doen. Onze gasten komen naar Landal GreenParks om te ontspannen en om te genieten van een vakantie in een natuurrijke omgeving,” zegt operationeel directeur Jeroen Mol. “Maar we zien natuurlijk ook dat de smartphone niet thuisblijft.” Landal GreenParks ontwikkelde eerder al de Bollo app voor kinderen tussen twee en zes jaar, maar richt zich met Landal Adventure op een nieuwe doelgroep.

“De app is ontwikkeld voor een doelgroep die massaal games als Pokémon GO en Minecraft speelt, ook tijdens de vakantie. Ondanks een breed aanbod aan fun- en entertainmentactiviteiten wilden we hen ook graag een passende beleving op onze parken bieden,” zegt Mol. De ontwikkeling van de game was al in volle gang, maar vanwege de corona-uitbraak zijn de ontwikkeling en lancering versneld. “Uiteindelijk zijn we blij dat we de game als een van de nieuwe initiatieven kunnen aanbieden nu een aantal van onze vaste activiteiten op de parken helaas geen doorgang kunnen vinden,” aldus Mol. 

De app is gratis te downloaden en te spelen op alle negentig parken in binnen- en buitenland en beschikbaar in verschillende talen. Waar kinderen met Pokémon Go op jacht gaan naar zeldzame Pokémon gebruiken spelers in Landal Adventure een digitale kaart om zogeheten ‘mystery boxes’ op te sporen. Zodra ze een ‘mystery box’ hebben gevonden, spelen ze kleine mini-games om grondstoffen als hout en steen vrij te spelen. Met deze grondstoffen kunnen ze vervolgens hun eigen boomhut bouwen en in augmented reality bekijken. 

Op het Hoenderloose Landal Miggelenberg ziet parkmanager Maarten Jansen dat de app uitkomst biedt in een periode waarin een deel van de faciliteiten zijn gesloten en een aantal activiteiten geen doorgang kunnen vinden. “Het is mooi om te zien hoe sommige kinderen hier over het park vliegen, op zoek naar mystery boxes. Buitenspelen gebeurt nu niet alleen in de speeltuinen, maar door het hele park. Zo krijgen onze gasten nog meer mee van de mooie natuur die onze parken rijk zijn.”

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
&samhoud creative tech

samhoud creative tech is gespecialiseerd in het creëren van innovatieve digitale customer experiences als antwoord op strategische vraagstukken. We geloven in de combinatie van technologie en creativiteit om tot verrassende, originele en relevante oplossingen te komen. Voor de eindgebruiker én voor de organisatie.

Lees meer

Ons werk varieert van het creëren van kortlopende campagnes tot de ontwikkeling van structurele digitale producten en diensten. Om dit te realiseren hebben we een multidisciplinair team van strategen, creatieven, designers, developers en gedragsexperts in huis. Zo kunnen we onze klanten van A tot Z helpen: van strategisch inzicht tot creatief concept en uiteindelijke digitale productie.

samhoud creative tech maakt onderdeel uit van de &samhoud groep. samhoud consultancy richt zich op het oplossen van brede strategische vraagstukken door het veranderen van gedrag en &ranj is gespecialiseerd in serious games en gamification. De kruisbestuiving tussen consultancy, gamification en creativiteit en technologie zorgt voor een ongewone aanvulling op onze aanpak en projecten.

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in