Overslaan en naar de inhoud gaan

Hartstichting komt met mantra voor snelle herkenning beroerte

‘Mond, spraak, arm. Beroerte-alarm!’
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De Hartstichting lanceert vandaag een nieuwe publiekscampagne: ‘Mond, spraak, arm. Beroerte-alarm!’. Met deze campagne wil de organisatie ervoor zorgen dat Nederlanders de drie meest voorkomende signalen van een beroerte herkennen (mond, spraak, arm) en direct 112 bellen. Hierdoor kunnen slachtoffers sneller worden behandeld en wordt hersenbeschadiging zoveel mogelijk voorkomen.

related partner content for mobile comes here

Signalen

Reclamebureau Kingsday en de Hartstichting kozen ervoor om Nederland een mantra aan te leren. Zowel in de tv- als in de radiocampagne wordt gespeeld met de stelselmatige herhaling van de signalen. In de zien we getuigen vertellen over hoe zij de signalen herkenden. Dit wordt herleid tot het ‘mantra’: Mond, spraak, arm. Beroerte-alarm! Dit mantra vormt de rode draad in alle (toekomstige) voorlichting rond beroertes.

Dodelijk

‘Een is de belangrijkste oorzaak van invaliditeit in ons land en een van de ernstigste hart- en vaatziekten’ aldus David Verschoor, hoofd Publiek, Donateurs en Vrijwilligers. ‘Mensen weten dat een beroerte een noodsituatie is, maar herkennen de meest voorkomende signalen onvoldoende. Hierdoor komen slachtoffers gemiddeld pas na 7 uur in het ziekenhuis, terwijl snelle behandeling cruciaal is om hersenbeschadiging te voorkomen. Er is dus héél veel te winnen.’

Voorlichtingsmateriaal

De campagne loopt op radio, tv en in social media, en is in nauw overleg met de Nederlandse Vereniging voor Neurologie tot stand gekomen. Naast de mediacampagne verspreidt de Hartstichting voorlichtingsmateriaal via ziekenhuizen, huisartsen en apotheken.


Medewerking / credits

De Hartstichting: Sandra Doornewaard / Caroline Wink

Bureau: Kingsday

Productie: Akula

Regie: Jacobine van Hellemond

Media advies en inkoop: Initiative

Online bureau: Blossom

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in