Overslaan en naar de inhoud gaan

Hartstichting bekritiseert obesitas campagne

De campagne van minister Hans Hoogervorst (Volksgezondheid) en de voedings- en frisdrankindustrie tegen overgewicht mist volgens de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hij slaat niet aan bij de lage sociale en economische klassen. “Het effect is dat gezonde mensen nog gezonder gaan leven,” aldus directeur Hans Stam van de Nederlandse Hartstichting. Hij wil binnenkort met de industrie praten om daar wat aan te doen.

related partner content for mobile comes here

Het Convenant Overgewicht dat Hoogervorst met de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) in 2005 sloot, heeft wel geleid tot een hogere consumptie van nieuwe, minder schadelijke producten met minder calorieën. Maar het bereikt vooral hoger opgeleiden. Die stappen sneller over op light frisdrank. Uit eerder onderzoek blijkt dat een derde van de Nederlanders met een hbo-diploma of een universitaire opleiding te zwaar is. Van mensen met alleen basisschool is ruim de helft te zwaar.

De Hartstichting lanceert zelf volgend jaar een grote campagne om overgewicht tegen te gaan. Die is specifiek gericht op de jeugd en ouders. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in