Overslaan en naar de inhoud gaan

Guerrilla-campagne Dutchtone beloond met goud

Voor de actie 'Under Investigation' heeft reclamebureau Office de eerste prijs gewonnen tijdens de prijsuitreiking van de European…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het bureau kreeg vorige week goud voor beste dm- en sp-actie in Europa. Opdrachtgever is Dutchtone, anchorman van de campagne is acteur Leslie Nielsen.

related partner content for mobile comes here

De Amerikaanse acteur, vooral bekend van zijn slapstick trilogie ‘The Naked Gun’, treedt in de bewuste actie op als telecom-inspecteur. In niets afwijkend van zijn alter ego Frank Drebbin, onderzoekt Nielsen de achterblijvende verkoop van mobiele telefoons. De oplossing van het ‘misdrijf’ dient zich aan in drie stappen; Nielsens drietrapsraket.
“Het zou goed kunnen dat ons opvallende stappenplan de doorslag heeft gegeven bij de jury”, al weet Jack van den Burger, creative managing director bij Office, dat niet zeker. De uitslag was namelijk in het Italiaans en de vertaling via koptelefoons liet te wensen over. “Ze waren in ieder geval onder de indruk van het verrassingseffect van onze actie.”

Die verrassing zat vooral in de eerste fase van de actie. Zeshonderd telecomwinkels die tot op dat moment geen Dutchtone-producten verkochten, werden ’s nachts afgezet met politielint. Begeleid met foto’s van de grijzende inspecteur en de tekst ‘this shop is under investigation’, betraden honderden verbaasde winkeliers de volgende ochtend de plek des misdrijfs. Van welk misdrijf werden zij beticht? Van een te lage omzet.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in