Overslaan en naar de inhoud gaan

Grolsch: binnen vijf jaar 200 duizend hectoliter extra

Bierbrouwer Grolsch wil binnen vijf jaar 200 duizend hectoliter extra verkopen. De groei moet vooral komen uit het nieuwe ‘freshbeer’…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Van de nieuwe nieuwe lichtzoete biervariant Zinniz wordt veel verwacht. Het felgekleurde biertje is binnenkort verkrijgbaar in de lichtzoete smaken Crispy Lime, Tropical Red en Orange Twist en moet vooral de consument tussen 18 en 35 jaar bereiken.

related partner content for mobile comes here

Dat die doelgroep al lang en breed verslingerd is aan de Bacardi Breezers (waarvan de nieuwe Grolsch producten uiterlijk erg veel weg hebben), deert de brouwer niet. ‘De enige overeenkomst tussen mixdrankjes en Zinniz is de zoete smaak’, relativeert Coen Thönissen van Grolsch. ‘Voor de rest is Zinniz duidelijk bier.’ Met de populaire longneck wordt door Zinniz echter duidelijk aangeschurkt tegen de mixdrankjes. Is het onderscheid bier/mixdrank herkenbaar? Thönissen: ‘Vergeet niet dat de longneck van oorsprong een bierfles is. En de doelgroep weet straks, over een jaar of twee, drie, heel goed wat Zinniz is.’

Met het nieuwe biertje, dat in mei wordt geïntroduceerd, wil Grolsch de biermarkt verder uitbouwen. In 2001 is de bierconsumptie in Nederland gedaald met 1,6 procent. Bij Grolsch lag dat percentage op 1,5 procent.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in