'Google is gewoon niet een heel vriendelijke partner'
DPG Media kiest duidelijk zijn eigen koers in de strijd tegen de big techs. Een open interview met Erik Roddenhof en Lauren van der Heijden.
Trots loopt Erik Roddenhof heen om de maquette van wat het nieuwe hoofdkantoor van DPG Media moet worden. Aan de Van der Madeweg in Amsterdam, vlakbij waar sinds jaar en dag de dagbladen worden gedrukt, verrijst het uit hout opgetrokken gebouw. Mediavaert wordt de plek waar in 2023 de strategie die het afgelopen jaar gestalte kreeg ook fysiek samenkomt. Met de overname van Sanoma in 2020 verwezenlijkte DPG Media een belangrijke droom. Aan nieuwsmedia, radio en services werden ook magazines en Nu.nl toegevoegd. Met de overname van RTL Nederland – die niet lukte – zou de cirkel rond zijn geweest, waarover later meer.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidGoogle is inderdaad een machtige partner, dan is er de verleiding om te denken dat de afhankelijkheid eenzijdig is en dat ook uit te drukken met onbetrouwbaar gedrag. Ik meen dat zelf onder meer waar te nemen aan de opdringerigheid van de Google Assistent in mijn smartphone en de moeite die het kost om het volgen van mijn locatie uit te schakelen. Ik denk dat dit op langere termijn kan worden opgelost als genoeg gebruikers dat willen.