Overslaan en naar de inhoud gaan

'Google is gewoon niet een heel vriendelijke partner'

DPG Media kiest duidelijk zijn eigen koers in de strijd tegen de big techs. Een open interview met Erik Roddenhof en Lauren van der Heijden.
Erik Roddenhof Lauren van der Heijden DPG Media
Ceo Erik Roddenhof en cco Lauren van der Heijden van DPG Media
© Fotografie: Duco de Vries
Erik Roddenhof Lauren van der Heijden DPG Media
Ceo Erik Roddenhof en cco Lauren van der Heijden van DPG Media
© Fotografie: Duco de Vries

Trots loopt Erik Roddenhof heen om de maquette van wat het nieuwe hoofdkantoor van DPG Media moet worden. Aan de Van der Madeweg in Amsterdam, vlakbij waar sinds jaar en dag de dagbladen worden gedrukt, verrijst het uit hout opgetrokken gebouw. Mediavaert wordt de plek waar in 2023 de strategie die het afgelopen jaar gestalte kreeg ook fysiek samenkomt. Met de overname van Sanoma in 2020 verwezenlijkte DPG Media een belangrijke droom. Aan nieuwsmedia, radio en services werden ook magazines en Nu.nl toegevoegd. Met de overname van RTL Nederland – die niet lukte – zou de cirkel rond zijn geweest, waarover later meer. 

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Rob Visser

Google is inderdaad een machtige partner, dan is er de verleiding om te denken dat de afhankelijkheid eenzijdig is en dat ook uit te drukken met onbetrouwbaar gedrag. Ik meen dat zelf onder meer waar te nemen aan de opdringerigheid van de Google Assistent in mijn smartphone en de moeite die het kost om het volgen van mijn locatie uit te schakelen. Ik denk dat dit op langere termijn kan worden opgelost als genoeg gebruikers dat willen.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in