Overslaan en naar de inhoud gaan

Google is geen miljarden waard

’s Werelds populairste zoekmachine, Google, gaat de beurs op. Ondanks de geweldige technologie en immense populariteit is het bedrijf…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het is niet zo gek dat Google zo populair is geworden. Het zoekt vaak sneller en efficienter dan de zoekfunctie van online retailers en dienstverleners, en met behulp van de Google toolbar wordt gelijk een einde gemaakt aan alle ongewenste pop-ups. Maar de hype rond de beursgang is sterk overdreven, vindt Forrester CEO George Colony.

related partner content for mobile comes here

Waarom?Op de eerste plaats heeft het bedrijf concurrenten om niet te zeggen vijanden (MSN, AOL, Yahoo), die links en rechts gepasseerd worden door Google’s promotie van de betaalde search ten koste van hun banners en pop-ups. Op de tweede plaats zijn er geen entry barriers. Weliswaar was de switch van oudere zoekmachines naar Google een kwestie van seconden voor veel internetter; maar de switch van Google naar een ander kan dat ook zijn. Een internetmonopoly is afhankelijk van hoge switchkosten voor de consument, en die zijn er niet. Google’s marktpositie is dus onbeschermd. En ten slotte: het web verandert en het zoeken gebaseerd op HTML links gaat plaats maken voor content als games en nieuwe structuren als XML.

De wereld moet dus kalm en rationeel reageren op de beursgang, meent Colony. Een waardering van 6 miljard is geweldig; 15 miljard is mogelijk het begin van internetzeepbel II. Google raadt hij aan een diversificatie-strategie te volgen en zich een verdedigbare marktpositie te verwerven.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in