Overslaan en naar de inhoud gaan

Campagne Viva la Bam verwijderd

De introductiecampagne voor Viva la Bam, het tv-programma dat de opvolger van Jackass moet worden, is al na drie dagen uit de abri´s…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt De Telegraaf. Op de afbeeldingen is een dikke, half ontblote man te zien, vastgebonden en met een zak over zijn hoofd. De foto zou te veel choqueren en van wansmaak getuigen, zo blijkt uit klachten die bij de Reclame Code Commissie zijn binnengekomen. MTV heeft daarop besloten de campagne te vervangen.

related partner content for mobile comes here

Bij het bureau van MTV, John Doe, is men verbaasd dat de campagne zoveel weerzin oproept. Creatief Diederiekje Bok zegt dat het haar bevreemd dat men iedere keer over de inhoud van reclame-uitingen valt. ‘Dat terwijl programma- en filmmakers of rappers ongehinderd hun gang kunnen gaan.’ Ze legt uit dat de hoofdrolspeler in Viva la Bam niets anders doet dan zijn ouders choqueren. ‘Die vastgebonden man moet zijn vader voorstellen. Op de zak over zijn hoofd staan de programmagegevens.’

MTV benadrukt achter de campagne te staan.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in