
Dat meldt De Telegraaf. Op de afbeeldingen is een dikke, half ontblote man te zien, vastgebonden en met een zak over zijn hoofd. De foto zou te veel choqueren en van wansmaak getuigen, zo blijkt uit klachten die bij de Reclame Code Commissie zijn binnengekomen. MTV heeft daarop besloten de campagne te vervangen.
Bij het bureau van MTV, John Doe, is men verbaasd dat de campagne zoveel weerzin oproept. Creatief Diederiekje Bok zegt dat het haar bevreemd dat men iedere keer over de inhoud van reclame-uitingen valt. ‘Dat terwijl programma- en filmmakers of rappers ongehinderd hun gang kunnen gaan.’ Ze legt uit dat de hoofdrolspeler in Viva la Bam niets anders doet dan zijn ouders choqueren. ‘Die vastgebonden man moet zijn vader voorstellen. Op de zak over zijn hoofd staan de programmagegevens.’
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandAfdelingsmanager Bestuur en Communicatie
Gemeente HaarlemManager Corporate Communicatie
ROC van Amsterdam - FlevolandMTV benadrukt achter de campagne te staan.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee