Overslaan en naar de inhoud gaan

Farmamarketeers slaan vleugels uit

Overheden leggen Europese farmaceuten nog steeds beperkingen op in hun marketingactiviteiten. De belangen van de burgers staan immers…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De nieuwe topman van het Zwitserse farmaconcern Novartis, Thomas Ebeling, is de belichaming van het nieuwe denken onder farmaceuten. Deze Duitser heeft de fijne kneepjes van het marketingvak geleerd bij Coca-Cola en stelt dat pillen eigenlijk net zo vermarkt kunnen worden als frisdrank.

related partner content for mobile comes here

Want er is internet, er is lifestyle (Viagra!) en er is het voorbeeld van de VS, waar pillen op een, voor Europeanen, zeer agressieve manier aan de patiënt worden gebracht. Ebeling heeft het budget voor Novartis’ massacommunicatie dramatisch opgeschroefd. Massa? Farmaceuten richten zich toch gewoon op artsen en ziekenhuizen? Ja, nog steeds, maar de doelgroep van de (eind)consument wordt wel steeds belangrijker. Binnen Europa geldt nu nog dat de fabrikanten zich in hun marketingcommunicatie gericht op de consument, moeten beperken tot de OTC-medicatie, de niet-recept gebonden pillen en poeders. Maar de consument weet steeds meer als hij zich meldt bij huisarts of ziekenhuis. Op internet is immers alles te vinden over alle mogelijke ziektebeelden, medicatie, etc. En dus hebben steeds meer consumenten voorkeur voor bepaalde merken. En de farmafabrikanten spelen daar steeds handiger op in.

< SIZE=1>Bron: werben und verkaufen<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in