Overslaan en naar de inhoud gaan

Facebook wil slimme bril cool maken met hulp van Ray-Ban

Eerder kwam Google al met een slimme bril, de Google Glass, maar die brillen kregen kritiek omdat ze te lelijk waren.
Facebook
 De Aria-bril, die ingebouwde camera's, microfoons, gps, bluetooth en wifi heeft, is deels te bedienen met handgebaren, die door de…
© Facebook
Facebook
 De Aria-bril, die ingebouwde camera's, microfoons, gps, bluetooth en wifi heeft, is deels te bedienen met handgebaren, die door de…
© Facebook

Facebook werkt aan een slimme bril, maar wil daarmee niet alleen techliefhebbers aanspreken. Een samenwerking met brillenmerk Ray-Ban moet helpen om de slimme brillen 'cool' te maken. 

related partner content for mobile comes here

De Aria-bril, die ingebouwde camera's, microfoons, gps, bluetooth en wifi heeft, is deels te bedienen met handgebaren, die door de camera's worden herkend. Het prototype wordt nog alleen getest door medewerkers van Facebook en partnerbedrijven. 

Glassholes

De samenwerking tussen Facebook en Ray-Ban is één van de zaken die moet zorgen dat de slimme bril van Facebook geen flop wordt. Eerder kwam Google al met een slimme bril, de Google Glass, maar die brillen kregen kritiek omdat ze te lelijk waren.

Ook waren er vanwege het feit dat er een camera in zat, vraagtekens over de privacy van mensen die met een drager van de brillen in aanraking kwamen. Dragers van de Google-bril werden op internet al snel omgedoopt tot 'glassholes', een samentrekking van de naam van de bril en het Engelse scheldwoord asshole.

Een versie van Google Glass voor de zakelijke markt bleef wel bestaan. Die wordt onder meer gebruikt in magazijnen, fabrieken en distributiecentra en helpen werknemers daar om zo efficiënt mogelijk hun weg te vinden.

Details over de bril van Facebook en Ray-Ban zijn nog niet bekend. De brillen moeten volgend jaar op de markt komen. Dan moet er ook meer duidelijk worden over wat de brillen allemaal kunnen en wat ze gaan kosten.

(ANP/Adformatie)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in