Overslaan en naar de inhoud gaan

Erik-Jan Gelink: 'Ik ben geen agile-fetisjist'

In de CMOtalk vertelt de commercieel directeur van Transavia welke lessen hij leerde bij het bouwen van een wendbare marketingorganisatie.
Miniatuurvoorbeeld
Erik-Jan Gelink
© Transavia
Miniatuurvoorbeeld
Erik-Jan Gelink
© Transavia

Hoe trof je Transavia aan toen je begon?

EJG: ‘In een goede vorm. Het bedrijf kwam net uit een fase waarin veel verlies werd geleden en de eerste plannen om de commerciële organisatie meer wendbaar in te richten lagen al op tafel. Dit laatste kwam voort uit verschillende externe factoren. 'Zo ontstaan er nieuwe onlinereisbureaus, gaat de distributie van onze diensten via platformen waar wij geen controle over hebben en stellen klanten hogere eisen aan onze dienstverlening. Bovendien hebben we veel jonge werknemers die gewend zijn om autonomie in hun werk te hebben. Het was hoog tijd voor een organisatieverandering.’

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid wordenLog In

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in