Erik-Jan Gelink: 'Ik ben geen agile-fetisjist'
In de CMOtalk vertelt de commercieel directeur van Transavia welke lessen hij leerde bij het bouwen van een wendbare marketingorganisatie.
Hoe trof je Transavia aan toen je begon?
EJG: ‘In een goede vorm. Het bedrijf kwam net uit een fase waarin veel verlies werd geleden en de eerste plannen om de commerciële organisatie meer wendbaar in te richten lagen al op tafel. Dit laatste kwam voort uit verschillende externe factoren. 'Zo ontstaan er nieuwe onlinereisbureaus, gaat de distributie van onze diensten via platformen waar wij geen controle over hebben en stellen klanten hogere eisen aan onze dienstverlening. Bovendien hebben we veel jonge werknemers die gewend zijn om autonomie in hun werk te hebben. Het was hoog tijd voor een organisatieverandering.’
Reacties:
Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.
Ja, ik wil lid wordenLog InOm een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid