Eén loket voor burgers


Het kabinet heeft vrijdag ingestemd met het voorstel van minister Pechtold van Bestuurlijke Vernieuwing en Koninkrijksrelaties. De rijksoverheid werkt de komende jaren samen met gemeenten en uitvoeringsinstanties aan de ontwikkeling van het loket.
Mensen die het telefoonnummer bellen, krijgen in eerste instantie antwoord op algemene vragen. Bij meer specialistische vragen worden ze doorverwezen naar de juiste instantie. De basis voor het telefoonnummer vormt de huidige Postbus 51-informatiedienst, de website overheid.nl en de huidige gemeentelijke voorzieningen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet doel is het telefoonnummer de komende tien jaar uit te bouwen tot een zogenoemd multichannel contactcenter, waarbij contact met de overheid mogelijk is via verschillende kanalen, van balie tot internetsite. Op alle plekken is dezelfde informatie beschikbaar.
Gemeenten worden het eerste aanspreekpunt voor persoonlijk contact met de overheid. (ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid