Overslaan en naar de inhoud gaan

Dutch Digital Design treedt op in Londen

Beste digitale werk Achtung!, MediaMonks en DDB & Tribal Amsterdam bij Advertising Week.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de VS is de Advertising Week het grootste evenement voor marketing- en communicatieprofessionals. De Amerikaanse organisatie wil de Europese editie graag laten groeien door meer landen te betrekken bij het evenement.

related partner content for mobile comes here

Zo kwam Doug Zanger (director Social and Marketing) van Advertising Week terecht bij Bert Hagendoorn, voortrekker van het Dutch Digital Design-initiatief. Onder deze vlag staan komende week Achtung!, MediaMonks en DDB & Tribal Amsterdam tijdens de sessie ‘Local Attitude with Global Appeal’.

Met presentaties van Daniel Sytsma van Achtung! (over de durf om te experimenteren, aan de hand van de ), Keith Kornson van DDB & Tribal Amsterdam (design dat verder gaat dan digitaal, aan de hand van werk voor ) en Jon Biggs van MediaMonks -case).

Hagendoorn ziet de gezamenlijke aanwezigheid als een belangrijke kans om de internationale zichtbaarheid van Dutch Digital Design te verhogen: ‘Onze doelstellingen kwamen mooi samen: wij laten daar ons beste digitale werk zien en omgekeerd is onze aanwezigheid een manier om Advertising Week Europe hier wat bekender te maken.’ Nederland is overigens het enige Europese land dat zich zo nadrukkelijk op het event presenteert.

Voor MediaMonks is Londen bekend terrein, want het bureau heeft daar al zes jaar een vestiging. Astrid van Essen, managing director MediaMonks UK over de Britse markt: ‘Het heeft ons een paar jaar gekost om te bouwen aan onze naam en reputatie, maar inmiddels is ruim een kwart van de omzet van MediaMonks gerelateerd aan onze aanwezigheid in Londen.

&;De Nederlandse get it done- wordt hier zeker gewaardeerd, al is de doorslaggevende factor van ons succes geweest dat we het goed gedaan hebben in Britse award shows als D&AD, BIMA en Shots. We hebben in de afgelopen jaren, denk ik, de juiste toon gevonden: praktische Nederlandse nuchterheid met een Brits accent.’ 

 

Onlangs sleepte het Nederlands Fabrique nog een mooie opdracht binnen: de van het Design Museum London, een van de meest vooraanstaande musea op het gebied van hedendaags design en architectuur. Jeroen van Erp, lid Topteam Creatieve Industrie en creatief directeur van het bureau: ‘Uit een longlist van twintig bureaus wonnen we de uiteindelijke pitch tegen drie Britse bureaus. Waar het ene bureau beter was in  animatie en het andere in storytelling, wonnen wij doordat we juist integraal problemen konden oplossen: niet alleen mooi design en een functionele site, maar tegelijk een verbeterde webshop die leidde tot meer conversie. Daarnaast zijn we in Nederland, vergeleken met de Britse bureaus, relatief  betaalbaar.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in