Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Verstappen in top 10 F1-coureurs met hoogste marketingwaarde’

Merken als Jumbo, die zich vanaf het begin aan Max verbinden zullen daar heel erg van profiteren
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Repucom, dat gespecialiseerd is in sport and sponsorship research, onderzocht de marketingwaarde van coureurs in hun thuisland aan de hand van de Celebrity DBI index. Volgens Repucom kent bijna 70 procent van de Nederlanders Max Verstappen en dat maakt hem nog voor zijn debuut als Formule 1-rijder één van Nederlands meest interessante sporters op commercieel gebied.

Reputatie
Sebastiaan Westerhout, Managing Director van Repucom Nederland: ‘We zien dat steeds meer consumentenmerken in de F1 stappen. Uiteindelijk zijn het de merken die profiteren van de marketingwaarde van een coureur. Nieuwe consumentgerichte partnerships zijn CNN’s sponsorship van McLaren Honda, de deal van Hugo Boss met Mercedes AMG en Williams Martini’s partnerships met Hackett, Unilever en Rexona. In Nederland zien we hetzelfde patroon. Zo verbindt Jumbo Supermarkten zijn naam aan Max Verstappen. De jongste F1-debutant aller tijden heeft de potentie om uit te groeien tot een wereldster. Merken die vanaf het begin betrokken zijn profiteren van zijn groeiende reputatie.’

Internationale exposure
Spanjaard Fernando Alonso was in 2014 ‘Most Marketable Driver’ in Formule 1, gevolgd door Felipe Massa, Sebastian Vettel en Lewis Hamilton. Lodewijk Varossieau, CEO Gr8Industries/SuperRebel.com verwacht dat Verstappen het heel erg goed gaat doen in de F1 en dat er een grote nieuwe hype ontstaat rondom de sport in Nederland. ‘Merken die zich vanaf het begin aan Max verbinden zullen daar heel erg van profiteren. Jumbo is hiervan het bewijs. Uit het onderzoek van Repucom blijkt dat Max nu al in de top-10 staat van F1 coureurs op basis van marktwaarde. Die marktwaarde gaat in de komende jaren alleen nog maar stijgen. Voor ambitieuze merken die snel internationale exposure willen genereren bestaat er geen beter platform dan Max Verstappen.’

related partner content for mobile comes here

De top 10:
1. Fernando Alonso
2. Felipe Massa
3. Sebastian Vettel
4. Lewis Hamilton
5. Jenson Button
6. Nico Rosberg
7. Daniel Ricciardo
8. Romain Grosjean
9. Max Verstappen
10. Sergio Perez

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in