Overslaan en naar de inhoud gaan

Exchange Barometer: desktop daalt ten gunste van mobiel

Aanbod van impressies op de exchanges daalt in een jaar met 16%.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het totaal aantal aangeboden impressies in februari komt op 11,6 miljard. Het aandeel desktop is 77%, mobiel 13% en tablet 9,5%.

related partner content for mobile comes here

Vergelijken we het aanbod op de exchanges met vorig jaar februari, dan zien we een daling met 16%. Ook op device niveau zien we een opvallende verschuiving, in die zin dat het aandeel desktop duidelijk afneemt ten gunste van het aandeel mobiel.  Dit zorgt voor een stijging van de cpm tarieven op desktop, terwijl mobiel gelijk blijft en tablet daalt.

In vergelijking met de vorige maand zien we eveneens een daling van het aanbod op exchanges (met 30%). Dit komt mede doordat februari een korte maand is en door de voorjaarsvakantie. De tarieven voor mobiel zijn de afgelopen maand flink aangetrokken, die voor desktop gedaald en voor tablet nagenoeg gelijk gebleven.

De MediaScience Exchange Barometer laat de belangrijkste ontwikkelingen zien op Nederlandse Exchanges, gemeten in volume impressies en cpm tarieven en onderverdeeld in desktop en mobiel/tablet.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in