Overslaan en naar de inhoud gaan

Driekoppige directie neemt aandelen The Valley over

Nieuwe eigenaars zetten in op voortzetting van ‘single label strategie’.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Door de management buy-out komen de aandelen van The Valley in handen van de driekoppige directie, bestaande uit ceo Philip Kok (foto rechts), cfo/coo Auke Meijer (midden), en chief experience officer Brian Oostenbrink (links). Zij kopen de aandelen van investeringsmaatschappij 5Square en van Vincent Gravesteyn, oprichter en voormalig cfo van bureaugroep The Valley.

related partner content for mobile comes here

Volgens Kok komt de mbo voort uit het vertrouwen dat de huidige directie heeft in de strategische koers van The Valley. ‘We zitten in een markt die hard groeit en waar veel gebeurt. De komende jaren zal dat alleen maar meer worden, want iedereen moet transformeren.  Als je daar dan eigenaar van kunt worden, dan is dit een mooi moment om die stap te zetten. ‘

De nieuwe eigenaars willen de bureaugroep ‘met z’n allen naar de next level brengen’, waarbij de groei primair op organisch wijze zal plaatsvinden. Digitaal marketingbureau The Valley telt 60 mensen en draait een omzet van 8 miljoen euro. De ambitie is om dit jaar door de 10-miljoen-grens te gaan. ‘En dat gaat lukken&;, verklaart Kok: ‘We zijn bezig met een grote nieuwe klant, waarover ik helaas nog niets kan zeggen.’

Kok merkt op dat de verandering in de eigendomsstructuur geen  ingrijpende veranderingen teweeg zal brengen in de organisatie. De nieuwe eigenaars blijven vasthouden aan de ‘single label’-strategie, die onder Koks leiding werd ingezet. Hierdoor werden de gespecialiseerde bureaumerken The Valley, Pickle Factory, Veritate en Mobtzu .

Dankzij deze integratie is The Valley nu al in staat om een full-service propositie aan te bieden. Dit waar veel andere bureaus bezig zijn om die propositie te realiseren door gespecialiseerde bureaumerken over te nemen die veelal worden ondergebracht in nieuwe labels. Aan het kopen van groei, kleven echter nadelen, weet Kok: &;Zoals cultuurverschillen en integratieproblemen. Wij geloven in autonome groei.’

De nieuwe eigenaren zien genoeg kansen. Een langetermijnsamenwerking is dan ook het vertrekpunt. ‘Met elkaar hebben we afgesproken dat we dit zeker vijf jaar gaan doen. Natuurlijk kan het gebeuren dat er een overnamepartner langs komt, maar het uitgangspunt is dat we dit samen gaan doen. En dat we groter zullen gaan denken.’
 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in