Overslaan en naar de inhoud gaan

Digital Design Case: Vodafone Get The Flow

Succesvolle app gaat stotteren van kinderen te lijf met rap
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Van de Nederlandse kinderen stottert ongeveer 5 procent. Met deze app wil Vodafone die kinderen helpen, door spraak te trainen en het zelfvertrouwen te boosten. Dat kan met rap: het ondersteunt vloeiende spraak, geeft sturing en ritme en het vergoot de woordenschat. Doordat kinderen ook kunnen duo-rappen met elkaar, brengt het ze tegelijk met elkaar in contact. Bekende rappers hebben er speciale rapteksten voor geschreven. Inmiddels wordt de app door tientallen therapeuten in heel Nederland ingezet. Designer Esmée Lechner: “We hebben ons laten inspireren door Amerikaanse hiphop van de jaren 70. Een combinatie van krachtige kleuren, straattypografie en illustraties. Dit alles komt samen in een vloeiende, geanimeerde flow.” Get The Flow’ app is gratis beschikbaar voor Android op www.gettheflow.net

Credits
Concept: DDB & Tribal
UX & Design: DDB & Tribal
Technische realisatie: Awfulmen

related partner content for mobile comes here

Elke editie van het magazine Adformatie bevat een pagina met het beste uit de wereld van digital design, geselecteerd door het Dutch Digital Design-initiatief. In het blad wordt verwezen naar deze post in het bijbehorende online dossier, waar we extra’s en aanvullende info over de case plaatsen.




 

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.


Tip: submit your work to Dutch Digital Design! 

Check ook de andere digital design cases van Adformatie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in