Overslaan en naar de inhoud gaan

Curatie-abonnement 'Public' moet culturele sector weer op de kaart zetten

Het culturele lidmaatschap 'Public' dat via crowdfunding gelanceerd wordt, moet de culturele sector een nieuwe impuls geven.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vandaag is via crowdfunding een wervingscampagne gelanceerd voor het nieuwe culturele platform Public, dat het publiek weer naar de theaters, musea en concertzalen moet trekken. Public werkt op basis van curatie en subscription marketing.

related partner content for mobile comes here

Public biedt een cultureel abonnement waarmee cultuurliefhebbers maandelijks toegang krijgen tot 30 geselecteerde voorstellingen, concerten of exposities, de helft gratis en de helft met aanzienlijke korting. Ook krijgen leden toegang tot een magazine, een website, een wekelijkse nieuwsbrief en evenementen. Een lidmaatschap kost 15 euro per maand.

Tot nu toe hebben zo&;n dertig culturele instellingen zich bij Public aangesloten, waaronder Het Concertgebouw, EYE, Foam, Muziekgebouw aan ‘t IJ, de Stadsschouwburg Amsterdam en Carré. De selectie van de voorstellingen komt tot stand door een groep onafhankelijke redacteuren. 

Oprichters Leon Caren en Bas Morsch zeggen met Public een positieve impuls te willen geven aan de Nederlandse culturele sector. Het abonnementsmodel op basis van curatie moet nieuwe publieksstromen mobiliseren en zowel cultuurmakers als culturele instellingen ondersteunen. Mede-oprichter Bas Morsch noemt Public &;Een optimistisch geluid na jaren van bezuinigingen&;. 

&;Dankzij het innovatieve lidmaatschapsmodel en de bredere context die we aanbieden, mobiliseren we nieuwe publieksstromen voor de deelnemende instellingen en financieren we ook mee aan de ontwikkeling van nieuwe kunst en cultuur,&; legt hij uit. &;We beginnen in Amsterdam, maar op termijn willen we zeker uitbreiden naar de rest van Nederland.&;

Public wordt door crowdfunding gefinancieerd. Om in september officieel van start te kunnen gaan, zijn er minimaal 2500 leden nodig. Nieuwe leden kunnen zich voor 15 juli aanmelden op de speciale

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in