Overslaan en naar de inhoud gaan

Coolblue ‘zet marketing uit’, verlaagt verkoop door ingestorte productie China

Wat is er aan de hand met Coolblue? Marketinglinks van leveranciers werken niet goed, prijzen stijgen. Bedrijf geeft eindelijk duidelijkheid
Coolblue
© Coolblue
Coolblue
© Coolblue

Het was al dagen een enorme discussie op de diverse sociale media: wat is er aan de hand met de affiliate-marketing van Coolblue? Het viel gebruikers op dat de marketinglinks van partners niet meer goed werkten en prijzen ineens stukken hoger werden.

related partner content for mobile comes here

De geruchten werden steeds groter van omvang, zo zou Coolblue zijn overgenomen door Amazon, zou Coolblue zijn gehacked, moest het losgeld betalen en zette het zijn advertenties abrupt uit om schade te voorkomen. Bol.com had zijn handen gelegd op het andere blauwe merk. 

Hoe langer het duurde, hoe vreemder de speculaties werden. Coolblue bleef nergens op reageren.

geruchten op twitter

Maar eind maandagmiddag is er duidelijkheid geschapen en geeft Coolblue een reden voor de opvallende prijsstijgingen en linkproblemen. Het bedrijf verwacht door de lage productie in China een tekort bij zijn leveranciers.

‘We zijn heel gecontroleerd onze hele grote schuren tot aan de nok toe aan het vullen’, laat  Michiel van der Zanden, head of marketing, van Coolblue weten.

Coolblue doet dit volgens Van der Zanden ter voorbereiding. Gezien de merkbelofte kan het zich waarschijnlijk niet permitteren om goederen niet te leveren. Of veel te laat. 

Mocht het niet meer nodig zijn, dan trapt de webshop, vast met een smile, ‘het gaspedaal weer volledig in’.

de verklaring
De verklaring
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in