Cool!
Die hippe aluminiumstepjes, waar zijn ze toch gebleven? Heel even leken ze hét attribuut van iedereen die jong was of wilde lijken, maar inmiddels zou je wel gek zijn om je er nog mee op straat te vertonen. Cultartikelen zijn nu eenmaal een kort leven beschoren, zeker onder jongeren. Als ze het überhaupt al redden. Want alleen spullen die precies, maar dan ook héél precies aansluiten bij het levensgevoel van de jeugd maken een kans op (kortstondig) succes. Een gegeven waar marketeers rekening mee dienen te houden bij het verzinnen van promotiemateriaal gericht op de doelgroep van 12 tot 20. Zo is momenteel alles wat van textiel is gemaakt sterk in opkomst, mits het niet al te opzichtig de naam draagt van de sponsor. Want dat past niet in de behoefte van jongeren om hun individualiteit en eigen creativiteit te benadrukken. Eén geluk is er wel: het hoeft niet per se duur te zijn. Identiteitsbandjes als sleutel-hanger en baseballcaps doen het goed. Of, nog goedkoper: internetprovider Yahoo deelde vorig jaar zonnebloemzaden uit. En verder gaat ook de liefde van de jeugd door de maag, als we een vooraanstaande Duitse marketingdeskundige mogen geloven. 'In iets eetbaars zijn jongeren altijd geïnteresseerd.'
<#FONT SIZE=1>bron: Werben & Verkaufen.<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid