Overslaan en naar de inhoud gaan

Cool!

Jongerenmarketing is vaak een dubbeltje op zijn kant; alleen wat echt cool is scoort. En wat vandaag nog cool is, kan morgen alweer…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Die hippe aluminiumstepjes, waar zijn ze toch gebleven? Heel even leken ze hét attribuut van iedereen die jong was of wilde lijken, maar inmiddels zou je wel gek zijn om je er nog mee op straat te vertonen. Cultartikelen zijn nu eenmaal een kort leven beschoren, zeker onder jongeren. Als ze het überhaupt al redden. Want alleen spullen die precies, maar dan ook héél precies aansluiten bij het levensgevoel van de jeugd maken een kans op (kortstondig) succes. Een gegeven waar marketeers rekening mee dienen te houden bij het verzinnen van promotiemateriaal gericht op de doelgroep van 12 tot 20. Zo is momenteel alles wat van textiel is gemaakt sterk in opkomst, mits het niet al te opzichtig de naam draagt van de sponsor. Want dat past niet in de behoefte van jongeren om hun individualiteit en eigen creativiteit te benadrukken. Eén geluk is er wel: het hoeft niet per se duur te zijn. Identiteitsbandjes als sleutel-hanger en baseballcaps doen het goed. Of, nog goedkoper: internetprovider Yahoo deelde vorig jaar zonnebloemzaden uit. En verder gaat ook de liefde van de jeugd door de maag, als we een vooraanstaande Duitse marketingdeskundige mogen geloven. 'In iets eetbaars zijn jongeren altijd geïnteresseerd.'

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>bron: Werben & Verkaufen.<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in