Overslaan en naar de inhoud gaan

Consument heeft hoge verwachtingen van VR-brillen

30% van de consumenten denkt nog dit jaar een virtual reality bril te kopen.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Dit blijkt uit van Multiscope onder duizend Nederlanders. Driekwart van de consumenten kent virtual reality brillen, zoals cardboard, Oculus Rift of Samsung Gear VR. Dit ondanks het feit dat slechts 1% van de Nederlanders in het bezit is van een exemplaar.

related partner content for mobile comes here

Behalve in het gebruik van VR-brillen voor entertainment (films en gaming) zijn consumenten ook geïnteresseerd in  &;nuttige&; toepassingen, zoals medische toepassingen (30%) en het overwinnen van angsten (25%). Eén op de tien consumenten heeft al eens een VR-bril geprobeerd, vooral voor het spelen van games (44%) en 90% is positief over deze ervaring. 

Interesse hoger bij consumenten met VR-ervaring
Eenderde van de consumenten is geïnteresseerd in aanschaf van een VR-bril. Die interesse is beduidend hoger (54%) bij mensen die al eens een VR-bril hebben geprobeerd. Het liefst willen ze een VR-bril met geïntegreerd scherm (56%); een minderheid (10%) wil een VR-bril met een smartphone als scherm, terwijl één op de drie beide varianten ziet zitten.

Drie op de tien geïnteresseerden denkt binnen nu een jaar een VR-bril te kopen. Dit komt overeen met een potentiële markt van 1 miljoen exemplaren. Nederlanders verwachten dat eind 2017 één op de vijf consumenten een VR-bril in huis heeft. 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in