Co-creatie met Dove: bedenk je eigen geur


Zij kunnen dit doen door op Dove Facebook een beschrijving van hun favoriete geur in te zenden, voorzien van een motivatie waarom ze deze graag willen laten ontwikkelen.
Een jury nomineert vervolgens 5 inzendingen, waarna het Nederlandse publiek zijn stem kan uitbrengen op een van de genomineerde geuren. De vijf genomineerden mogen tussendoor nog naar een geur- en designworkshop, waarin zij hun persoonlijke variant verder ontwikkelen en ervaren.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe winnaar wordt eind augustus bekendgemaakt op de Facebookpagina van Dove Nederland. De winnende variant zal in 2013 in de Nederlandse drogisterijen verkrijgbaar zijn. Bovendien krijgt de winnares de hoofdrol in de campagne van haar eigen douchecrème.
De jury bestaat uit Hélène Delhaas van Margriet Magazine, Cynthia Schultz, eigenaar van beautyblog Misslipgloss.nl, en Esther van Spronsen, brandmanager Dove Skin.
Inmiddels hebben 104 vrouwen een reactie achtergelaten op de Facebookpagina.
Dove introduceerde de nieuwe Purely Pampering-lijn in maart van dit jaar. Met 2 varianten douchecrèmes: sheaboter met vanille en kokosmelk met jasmijnblaadjes.
Dove op Facebook
Dove gebruikt Facebook op dit moment om likes te genereren, maar ook gegevens van klanten te verzamelen. Zo kun je je adres achterlaten voor gratis samples van douchecrème en shampoos. Daarnaast vraagt het ook om reviews en roept het op om ervaringen te delen.
Leuk om te zien: op dit moment staan er 2 postings op de facebook-site waarvan er 1 wel en 1 niet werkt. De oproep om te liken als je ooit een glimlach van een onbekende hebt gehad, werkt goed.
Maar de oproep om mee te doen aan de actie voor Dove Men (en de kans om je man naar de Olympische Spelen te sturen) werkt niet zo goed. Wellicht ligt het aan het gebruikte beeld van de glimlach-posting, maar gezien de reacties onder de Dove-Men oproep, willen vrouwen liever iets voor zichzelf dan dat ze hun man op reis sturen met Dennis van der Geest of Arnold VanderLyde. Prima insight, toch?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid