Overslaan en naar de inhoud gaan

(Campagne) Nierstichting Waar leef jij voor?

De Nierstichting vindt zichzelf wat saai en braaf, dus start men deze week een nieuwe campagne, met een nieuwe merkstrategie. Waarbij…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Passie voor leven en daadkracht vormen de essentie van de herpositionering van het merk: de Nierstichting zet alles op alles zodat mensen met een nierziekte in leven blijven en ook écht blijven leven.
 
De nieuwe campagne heeft als thema: ‘Waar leef jij voor?’ en laat zien dat het voor nierpatiënten niet vanzelfsprekend is om dromen na te streven en alles uit het leven te halen. Een nierziekte zet je leven radicaal en letterlijk stil. Werken je nieren niet, dan ga je dood.

related partner content for mobile comes here

Willem Memerda (14, nierpatiënt) speelt de hoofdrol in de commercial die vanaf 9 september op tv te zien is. Willem heeft twee mislukte transplantaties achter de rug en dialyseert drie middagen in de week. Liever heeft hij de vrijheid om zijn vrienden te zien als hij dat wil. En: hij wil graag naar Amerika. Maar dat kan niet. Willem moet infectierisico’s vermijden, een streng dieet volgen en op 2 uur rijden van het ziekenhuis blijven. Willem en zijn ouders, die beiden een nier doneerden aan Willem,  hopen op een derde transplantatie. Daarna kunnen ze hun droom waarmaken: op reis met Willem en zijn zusje Mikki en hen de wereld laten zien.

De 90’’ TV-commercial introduceert ook het nieuwe beeldmerk.
 
Fotowedstrijd
Onderdeel van de campagne is een online fotowedstrijd. De Nierstichting vraagt mensen om te laten zien waar zij voor leven, door een foto te uploaden op . De activatie wordt ondersteund met de inzet van een abricampagne, Facebook, Twitter, PR, SEA, stopperadvertenties en e-nieuwsbrieven. 
 
De campagne en het nieuwe beeldmerk werd samen met reclamebureau XXS ontwikkeld, na een herpositioneringstraject in samenwerking met Branddoctors en XXS.

M2Media & More is verantwoordelijk voor mediastrategie, -planning en inkoop.

Het totale proces van herpositionering heeft een half jaar in beslag genomen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in