Campagne Daihatsu Holland in strijd met reclamecode
De mededeling ‘met Daihatsu rijdt u klimaatneutraal’ in de reclamecampagne van dat automerk is te absoluut en daardoor misleidend.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Dat meldt de Reclame Code Commissie. De RCC vind de zin misleidend omdat slechts voor een periode van één jaar de CO2-uitstoot wordt gecompenseerd. Hierdoor wordt de auto ten onrechte aangeprezen als een milieuvriendelijk product, aldus de commissie.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
’Ook is de uiting door de het gebruik van de kwalificatie ‘schoonste’ en de mededeling dat de auto ‘één van de milieuvriendelijkste’ auto’s is, in strijd met de Milieu Reclame Code en de Code voor Personenauto’s aangezien de auto ook hierdoor wordt aangeprezen als een milieuvriendelijk product.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOmdat Daihatsu Holland een eerdere aanbeveling naast zich neer heeft gelegd, maakt de Commissie deze uitspraak openbaar.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid