Overslaan en naar de inhoud gaan

Campagne Daihatsu Holland in strijd met reclamecode

De mededeling ‘met Daihatsu rijdt u klimaatneutraal’ in de reclamecampagne van dat automerk is te absoluut en daardoor misleidend.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt de Reclame Code Commissie. De RCC vind de zin misleidend omdat slechts voor een periode van één jaar de CO2-uitstoot wordt gecompenseerd. Hierdoor wordt de auto ten onrechte aangeprezen als een milieuvriendelijk product, aldus de commissie.

related partner content for mobile comes here

’Ook is de uiting door de het gebruik van de kwalificatie ‘schoonste’ en de mededeling dat de auto ‘één van de milieuvriendelijkste’ auto’s is, in strijd met de Milieu Reclame Code en de Code voor Personenauto’s aangezien de auto ook hierdoor wordt aangeprezen als een milieuvriendelijk product.’

Omdat Daihatsu Holland een eerdere aanbeveling naast zich neer heeft gelegd, maakt de Commissie deze uitspraak openbaar.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in