Bynder maakt merkblunders zichtbaar met online tool


OnBrand ‘16
Bynder lanceert de tool Grader tijdens het brandingevenement OnBrand ’16 dat op 13 oktober plaatsvindt in de hoofdstedelijke Beurs van Berlage. Grader checkt of bijvoorbeeld Heineken overal dezelfde kleur groen gebruikt op de website of dat kranten online niet te veel verschillende lettertypes toepassen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBewustzijn
‘Natuurlijk zijn de scores die uit de test komen een indicatie, maar het kan merken net het zetje in de juiste richting geven’, zegt Chris Hall van Bynder. ‘Vaak zijn ze zich simpelweg niet bewust van een aantal kleine inconsistenties. Als je dagelijks met een website bezig bent, valt het op een gegeven moment niet meer op dat er ergens een ander lettertype staat, terwijl het bij nieuwe bezoekers gelijk in het oog zal springen.’ Volgens Hall creëert Grader bewustzijn en helpt de tool mooie merken nog beter ‘on brand’ te blijven.
100 punten
Bij de tool moet alleen de link van een website worden ingevoerd. Grader stelt dan een rapport op, waarbij wordt aangegeven hoe de desbetreffende website scoort op boodschap, consistentie, zichtbaarheid en toegankelijkheid. Per categorie kan een merk 100 punten verdienen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid