Overslaan en naar de inhoud gaan

Bynder maakt merkblunders zichtbaar met online tool

De gratis tool laat zien of merken met hun website ‘on brand’ zijn.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

OnBrand ‘16

related partner content for mobile comes here

Bynder lanceert de tool tijdens het brandingevenement OnBrand ’16 dat op 13 oktober plaatsvindt in de hoofdstedelijke Beurs van Berlage. Grader checkt of bijvoorbeeld Heineken overal dezelfde kleur groen gebruikt op de website of dat kranten online niet te veel verschillende lettertypes toepassen.

Bewustzijn

‘Natuurlijk zijn de scores die uit de test komen een indicatie, maar het kan merken net het zetje in de juiste richting geven’, zegt Chris Hall van Bynder. ‘Vaak zijn ze zich simpelweg niet bewust van een aantal kleine inconsistenties. Als je dagelijks met een website bezig bent, valt het op een gegeven moment niet meer op dat er ergens een ander lettertype staat, terwijl het bij nieuwe bezoekers gelijk in het oog zal springen.’ Volgens Hall creëert Grader bewustzijn en helpt de tool mooie merken nog beter ‘on brand’ te blijven.

100 punten

Bij de tool moet alleen de link van een website worden ingevoerd. Grader stelt dan een rapport op, waarbij wordt aangegeven hoe de desbetreffende website scoort op boodschap, consistentie, zichtbaarheid en toegankelijkheid. Per categorie kan een merk 100 punten verdienen. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in