Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Branding is uit, corporate identity is in’

'Branding' heeft zijn hoogtijdagen gehad. 'Ondernemingen die zich op dat ene aspect van bedrijfscultuur blijven focussen, zullen in de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Toegevoegde waarde, daar is het bedrijfsleven meer dan ooit naar op zoek, zegt hij in Het Financieele Dagblad. ‘Corporate identity wordt de komende jaren de beslissende succesfactor voor ondernemingen. Branding is daar slechts een onderdeel van. Op zoek naar distinctieve kenmerken hebben multinationals, met name de afgelopen tien jaar, miljarden uitgegeven aan reclamecampagnes', legt hij uit. 'Door al die nadruk op het merkenbouwen, legden ze het accent op de buitenkant. Dat heeft die concerns kwetsbaar gemaakt, omdat dat ten koste gaat van de bedrijfscultuur.' In de definitie van Segers heeft bedrijfscultuur - corporate identity - drie dimensies: ofwel feitelijkheden ten aanzien van het bedrijf zelf , een interne, organisatiegerichte kant en een externe kant, gericht op de buitenwereld. Die drie dienen samen een evenwichtige eenheid te vormen. Krijgt één aspect de overhand, dan is er iets mis met de bedrijfsvoering. Overbekend voorbeeld: de NS. 'Je kunt personeelscampagnes voeren wat je wilt', zegt Segers, 'maar als je interne en externe imago niet deugen, is dat verspild geld.'

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in