Overslaan en naar de inhoud gaan

Apple verliest glans

Wie zijn de helden van de marketing? Welk merk dient nu als het grote voorbeeld? Apple verliest veel van zijn glans, evenals Albert Heijn,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit komt naar voren in de Grote Marketing Enquête, een onderzoek gehouden onder meer dan 300 marketing-executives, lezers van het Tijdschrift voor Marketing.

related partner content for mobile comes here

Apple heeft nog steeds een leidende positie, maar de glans gaat er wel vanaf. Apple eindigde vorig jaar nog een straatlengte voor op de concurrentie, maar raakte maar liefst 10% van de stemmen kwijt

Ook bij AH de glans er wel zo’n beetje af is. Dat geldt evenzeer voor FB en Hema, die beide zelfs uit de top tien verdwenen zijn.

Bol.com en Google stijgen stevig, de KLM doet dat gestaag. Hulde is er ook voor Wehkamp, Coca Cola en voor de nieuwkomers Coolblue en Samsung

Heldenmerken

1. Apple 14 (25)
2. Bol.com 10 (7)
3. Google 9 (11)
4. KLM 8 (-)
5. Albert Heijn/Ahold 8 (13)
6. Heineken 8 (10)
7. Wehkamp 6 (1)
8. Coca-Cola 6 (4)
9. Coolblue 5 (-)
10. Samsung 5 (-)

De uitslagen van Grote Marketing Enquête zijn te lezen in het septembernummer van Tijdschrift voor Marketing, en worden gepresenteerd op het Grote Marketing Congres 2013. Dat draait dit jaar volledig om de marketingkansen en -uitdagingen voor 2014. Aan de hand van de enquêteresultaten krijgen deelnemers handvatten om mee te gaan met veranderingen en aansluiting te vinden bij de nieuwe realiteit. Een dag boordevol workshops, cases, inspirerende collega's en boeiende sprekers met verfrissende visies.www.hetgrotemarketingcongres.nl . Schrijf je nu in!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in