Overslaan en naar de inhoud gaan

Anti’s lopen op Nike

Ook in Frankrijk is een deel van het jeugdig publiek gek op winkelen, op consumeren. Zeg mij welk merk jij draagt en ik zeg je wie je bent.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Daarbij komt dat jongeren razendsnel wisselen van merkvoorkeuren. Wat vandaag hot en hip is, is morgen truttig en vet verouderd. In Frankrijk hebben ze daar een mooi woord voor: merkzappers.

related partner content for mobile comes here

Menigeen vraagt zich af of deze groep slaaf is van de merkmarketeers. Maar daarmee wordt het bestaan van de vrije wil ten onrechte ontkend. Het mag een zware, voor een puber zelfs existentiële keus zijn, de aanschaf van een spijkerbroek van Dobber of Levi’s, maar wat je uiteindelijk koopt, beslis je zelf.

Het zapperige gedrag van de jeugd maakt het er voor fabrikanten niet eenvoudiger op. Nike bijvoorbeeld verkoopt 75% van zijn schoenen in Frankrijk aan consumenten onder de 25 jaar, dus echt werken aan merktrouw valt dan niet mee. En soms vertoont consumentengedrag een onvoorspelbare grilligheid. Wat te denken van het feit dat de vorig jaar in Genua demonstrerende antiglobalisten met name te herkennen waren aan sportschoenen van … Nike?

< SIZE=1>Bron: l’expansion<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in