Overslaan en naar de inhoud gaan

Albert Heijn krijgt Kletsmajoor

Albert Heijn heeft de twijfelachtige eer De Kletsmajoor Award te hebben gewonnen vanwege een product dat het overigens eerder na kritiek…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De prijs is onderdeel van de campagne ‘Kletsplaatjes’ waarmee de Consumentenbond volgens eigen zeggen ‘een einde wil maken aan producten met misleidende namen, onterechte beweringen op verpakkingen en andere &;flauwe&; marketingtrucs van fabrikanten’. Ruim achttienduizend mensen brachten hun stem uit. Meer dan de helft van de fabrikanten die was genomineerd heeft het product aangepast of van de markt gehaald.

related partner content for mobile comes here

Albert Heijn werd uitgeroepen tot grootste &;kletsmajoor&; vanwege zijn minimale gehalte avocado in zijn guacamoledip. Die bevatte slechts 0,7 procent avocadopoeder. De supermarktketenzich in een eerder stadium al door erop te wijzen dat het om een dip ging, niet echt om guacemole. Healthy People is tweede geworden omdat zijn sap met blauwe bosbessen en frambozen voor een goed deel uit druivensap bestaat. Rivella werd  derde vanwege de toevoeging van synthetische zoetstof, terwijl het via de verpakking wees op de natuurlijke ingerediënten in zijn product.

Consumentenbond-directeur Bart Combée zegt dat zijn organisatie in gesprek met het ministerie van Volksgezondheid over verbetering van de regels en de handhaving door de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in