Overslaan en naar de inhoud gaan

'Adverteren op tv blijft in trek'

Adverteren op tv zit de komende jaren ondanks de economische onzekerheid nog flink in de lift, voorspelt adviesbureau PwC in zijn…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De advertentie-inkomsten stijgen naar verwachting jaarlijks met 6,3 procent tot in 2015, onder meer vanwege de enorme groei van het online en mobiel terugkijken van programma's, aldus . Adverteerders gaven vorig jaar per huishouden 116 euro uit aan tv-advertenties. In 2015 ligt dit bedrag ongeveer 30 procent hoger, op 152 euro per huishouden, zo blijkt uit de dinsdag gepubliceerde5 Entertainment & Media Outlook 2011-201van adviesbureau PwC.

related partner content for mobile comes here

Adverteerders zullen zich ook steeds meer richten op consumenten die televisie kijken op hun smartphone of tablet. Volgens PwC is de omzet uit advertenties rondom televisie uit mobiele apparaten nog te verwaarlozen, in 2015 gaat hier naar verwachting 13 miljoen euro in om.

Het adviesbureau verwacht verder een explosieve stijging van het aantal abonnementen op online on demand televisie. Nederland heeft in 2015 bijna een half miljoen betalende abonnees, tegen 10.000 vorig jaar.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in