Overslaan en naar de inhoud gaan

3 redenen waarom in-app advertising groeit

In de reclame-industrie is al jaren een verschuiving van budgetten van web naar in-app zichtbaar.
Partner
Teads

Teads is een toonaangevend, cloudbased, omnichannel platform dat programmatic digital adverteren mogelijk maakt via een wereldwijd ecosysteem van hoogwaardige digitale media. Als end-to-end oplossing stelt het modulaire platform van Teads partners in staat om gebruik te maken van buy-side, sell-side, creatieve, data- en AI-optimalisatie technologieën. Teads biedt adverteerders en hun mediabureaus een eenvoudige manier om advertentieruimte in te kopen bij veel van 's werelds beste publishers en contentaanbieders. Via exclusieve wereldwijde media partnerschappen kunnen adverteerders en bureaus miljarden unieke maandelijkse gebruikers bereiken in veilige en 'brandsafe' omgeving. Teads werkt samen met toonaangevende marketeers, bureaus en uitgevers via een team van meer dan 1.200 mensen, in 50 kantoren, verdeeld over meer dan 30 landen.

-
-

In de reclame-industrie is al jaren een verschuiving van budgetten van web naar in-app zichtbaar. Gezien de recente ontwikkelingen en innovaties in de markt, zetten we de top 3 op een rij.

Contextual targeting

Contextuele targeting is van cruciaal belang, gezien momenteel minder dan 37% van de browsers nog cookies accepteert. Teads werkt al jaren met geavanceerde contextuele targeting opties wat binnen in-app advertising perfect tot zijn recht komt. Concreet betekent dit dat we in staat is om relevante gebruikers binnen een in-app omgeving te bereiken, die voorheen zelfs met cookies niet te vinden waren. Dankzij de samenwerking met Grapeshot en de in-house ontwikkeling van een AI-bidder, maakt Teads al jaren gebruik van contextuele, cookieless targeting.

Werkt perfect op mobiel

De populariteit van outstream advertising heeft de afgelopen tijd ook zijn weg gevonden naar apps, wat heeft geleid tot een aanzienlijke toename in volume. Outstream advertising werkt momenteel optimaal op mobiele apparaten, zowel in web- als in-app omgevingen. Lege witruimtes en trage integratie trajecten komen niet meer voor, wat tot voor kort nog een doorn in het oog was van uitgevers.

Dit heeft geleid tot een verbeterde gebruikerservaring en hogere betrokkenheid van de doelgroep. De toepassing van outstream advertising binnen apps biedt uitgevers een aantrekkelijke manier om hun inkomsten te verhogen en adverteerders een groter bereik om hun doelgroep te bereiken.

In-Feed Native advertising in opkomst

Een sterke verandering op het gebied van in-app advertising is de opkomst van In-feed Native. In-feed Native ads zijn zo ontworpen dat ze opgaan in de content van de app – volledig aanpasbaar aan de templates. Een vorm die niet alleen minder storend is dan traditionele banners, maar ook aantoonbaar effectiever is in het creëren van engagement. In-feed Native is één van de 6 typen van native units zoals gedefinieerd door het IAB. Dit formaat vereist dat publishers aparte assets ontvangen en deze opnieuw indelen volgens hun vooraf gedefinieerde sjabloon.

Zo zijn app-publishers in staat om hun gebruikers een perfecte gebruikerservaring aan te bieden, aangezien ze zelf controle hebben over de manier waarop een advertentie wordt weergegeven. Het resultaat? Advertenties worden beter ontvangen door gebruikers, wat enorme kansen biedt voor performance campagnes.

Het mag duidelijk zijn: het in-app advertentielandschap is er een van de onbegrensde mogelijkheden. En wie zijn strategie er niet op afstemt laat niet alleen kansen liggen, maar verkwist simpelweg het advertentiebudget.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Teads

Teads is een toonaangevend, cloudbased, omnichannel platform dat programmatic digital adverteren mogelijk maakt via een wereldwijd ecosysteem van hoogwaardige digitale media. Als end-to-end oplossing stelt het modulaire platform van Teads partners in staat om gebruik te maken van buy-side, sell-side, creatieve, data- en AI-optimalisatie technologieën. Teads biedt adverteerders en hun mediabureaus een eenvoudige manier om advertentieruimte in te kopen bij veel van 's werelds beste publishers en contentaanbieders. Via exclusieve wereldwijde media partnerschappen kunnen adverteerders en bureaus miljarden unieke maandelijkse gebruikers bereiken in veilige en 'brandsafe' omgeving. Teads werkt samen met toonaangevende marketeers, bureaus en uitgevers via een team van meer dan 1.200 mensen, in 50 kantoren, verdeeld over meer dan 30 landen.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in