Overslaan en naar de inhoud gaan

Waarom marketeers worstelen met de dataparadox

Marketeers vinden zichzelf datadriven, maar maken steeds minder gebruik van marktonderzoekbureaus. Zie hier de ‘dataparadox’.
dataparadox
dataparadox

Het Verenigd Koninkrijk is in brexittijden geen barometer die nauwkeurig geijkt is. Aan de andere kant: trends liegen niet. Al zeventien kwartalen op rij nemen in Engeland de investeringen in marktonderzoek af, aldus het Bellwether report van IPA (Institute of Practitioners in Advertising). In het derde kwartaal van 2019 ging het harder omlaag (met zeventien procent) dan in de zeven jaar ervoor. Optimisten zullen deze trend vooral wijten aan de bloody brexit, maar marktonderzoekers weten dat er een diepere oorzaak is.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in