Overslaan en naar de inhoud gaan

Design System als accelerator van digitale ambitie

Wat heeft een design system Aegon in theorie en in praktijk opgeleverd en wat waren de afwegingen met betrekking tot de techniek en design.
Partner
DEPT®

Wij zijn een global digital agency die baanbrekende technologie en marketing gebruikt om merken te helpen voorop te blijven lopen. DEPT® creëert end-to-end digitale ervaringen op een wereldwijde schaal met een boutique cultuur. DEPT®’s team van meer dan 4.000+ digitale specialisten werkt verspreid over meer dan 30 kantoren op 5 continenten en voor topmerken als Google, bol.com, Philips, Eneco, Univé verzekeringen, Just Eat Takeaway, Otrium en meer. Het bureau is klimaatneutraal en B Corporation gecertificeerd sinds 2021 en zet zich in voor een positieve impact op de wereld. www.deptagency.com 

Aegon
Aegon

Steeds meer organisaties besluiten om op een slimmere, efficiëntere manier workflows te stroomlijnen door een design system op te zetten dat verder gaat dan enkel een brandbook als richtlijn voor het merk en de bedrijfsprocessen. De voordelen van een design system zijn er in overvloed: een consistentere merkbeleving, eenvoudige gebruiksregels, een hogere ontwikkelingssnelheid, een halt op de eindeloze design discussies en bovendien behaalt je organisatie er grote winst mee in geld, tijd en moeite. Financiële organisatie Aegon schuift virtueel aan tafel bij een nieuwe Dept Talks Live en vertelt over hun proces naar een design system, de afwegingen, bottlenecks en de ongekende kracht dat het met zich meebrengt.

 

Als je verschillende teams hebt die regels voor merkidentiteit op hun eigen manier interpreteren, kan dat zorgen voor een inconsistente digitale ervaring. Zonde, want dit creëert onduidelijkheid bij de klant en werknemers. Aegon besloot om alle verschillende interne en externe systemen, touchpoints en digitale producten te stroomlijnen in design en het merk visueel aantrekkelijker te maken. Tijdens de Dept Talks Live sessie bespreken we wat een design system hen in theorie en in de praktijk opleverde, evenals de keuzes met betrekking tot de techniek en design. Ook worden de uitdagingen belicht: hoe behoud je voldoende autonomie voor designers en developers en zorg je ervoor dat een design system innovatie ondersteund in plaats van tegenwerkt? Uiteraard is het ook belangrijk dat je alle stakeholders op dezelfde pagina krijgt. Genoeg om te ontdekken tijdens dit gesprek tussen Aegon en Dept.

Drie key takeaways:

  • Hoe je begint met een design system en hoe het proces verliep bij Aegon
  • De veelzijdige resultaten die het je organisatie brengt en hoe je het in stand houdt
  • De bijbehorende design- en techniekafwegingen 

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
DEPT®

Wij zijn een global digital agency die baanbrekende technologie en marketing gebruikt om merken te helpen voorop te blijven lopen. DEPT® creëert end-to-end digitale ervaringen op een wereldwijde schaal met een boutique cultuur. DEPT®’s team van meer dan 4.000+ digitale specialisten werkt verspreid over meer dan 30 kantoren op 5 continenten en voor topmerken als Google, bol.com, Philips, Eneco, Univé verzekeringen, Just Eat Takeaway, Otrium en meer. Het bureau is klimaatneutraal en B Corporation gecertificeerd sinds 2021 en zet zich in voor een positieve impact op de wereld. www.deptagency.com 

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in