Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe website GoodHabitz zet marketing in de spotlight

Na een intensieve en geslaagde samenwerking staat GoodHabitz er nu kleurrijker, gebruiksvriendelijker en meer marketing-minded voor dan ooit
Partner
DEPT®

Wij zijn een global digital agency die baanbrekende technologie en marketing gebruikt om merken te helpen voorop te blijven lopen. DEPT® creëert end-to-end digitale ervaringen op een wereldwijde schaal met een boutique cultuur. DEPT®’s team van meer dan 4.000+ digitale specialisten werkt verspreid over meer dan 30 kantoren op 5 continenten en voor topmerken als Google, bol.com, Philips, Eneco, Univé verzekeringen, Just Eat Takeaway, Otrium en meer. Het bureau is klimaatneutraal en B Corporation gecertificeerd sinds 2021 en zet zich in voor een positieve impact op de wereld. www.deptagency.com 

Goodhabitz
Goodhabitz

Als mens zijn we nooit uitgeleerd, en dat geldt ook op de werkvloer. Met dit in gedachten biedt GoodHabitz talloze online trainingen voor professionals aan. Om hen de beste ervaring te bieden én de juiste informatie voor te schotelen, is een sterke en gebruiksvriendelijke website een must. Er is gekozen om een volledig nieuwe website neer te zetten en deze is onlangs gerealiseerd door Dept. Na een intensieve en geslaagde samenwerking staat GoodHabitz er nu kleurrijker, gebruiksvriendelijker en meer marketing-minded voor dan ooit.

Goodhabitz

GoodHabitz onder de loep

Elke organisatie gaat op een andere manier om met de persoonlijke ontwikkeling van zijn werknemers, maar het bieden van trainingen is hierbij altijd een gouden formule. GoodHabitz specialiseert zich in online trainingen voor de b2b-markt door middel van abonnementen. De trainingen van GoodHabitz onderscheiden zich doordat ze net zo vermakelijk en makkelijk te volgen zijn als het kijken naar een serie. Je bepaalt zelf wat, wanneer en hoe je leert, en dat alles voor een concurrerende, vaste prijs. Met coaches en slimme tools is er per organisatie een op maat gemaakte implementatie van de GoodHabitz-diensten mogelijk, waardoor het aanbod beter en gretiger door werknemers geconsumeerd wordt en de opgedane kennis ook beter toepasbaar is in de praktijk. Uit het brede aanbod zijn er zo verschillende trainingen te volgen over inspirerend leiderschap, productiviteit, management, persoonlijke kracht, digitale vaardigheden, en veel meer.

Goodhabitz

Extra aandacht voor lead generatie

Het bieden van digitale diensten betekent dat alles in het digitale rijk optimaal moet werken – dat spreekt voor zich. De voormalige website van GoodHabitz bestond zowel uit hun leer- als marketingplatform en was in-house ontwikkeld. Ze merkten dat het marketingbereik en de algehele online zichtbaarheid verder verbeterd konden worden, om hun wereldwijde groeispurt als organisatie te ondersteunen. GoodHabitz legde deze situatie voor aan Dept met als concreet verzoek om te helpen hun digitale leadgeneratie. Zo ontstond het idee om het marketingplatform los te trekken van het leerplatform. Door dit te doen kan Dept helpen de sales, zichtbaarheid en het bereik van GoodHabitz te vergroten onder de HR professionals. 

Goodhabitz

Het hervinden van de balans

We zijn begonnen met onderzoek bij (potentiële) klanten; HR professionals en Learning & Development experts. Daarna hebben we de kansen vanuit ons onderzoek en onze expertise in een workshop aan GoodHabitz voorgelegd, om te leren welke keuzes zij als organisatie op de korte en lange termijn willen maken. Ondanks het willen lostrekken van het marketingdeel van het leerplatform, waren ze tevreden met de stijl van het merk en de website. Toen we begonnen met de conceptfase hebben we in het design dan ook niet het wiel opnieuw uitgevonden, maar gekeken naar gebruiksvriendelijkheid, kleurgebruik en het optimaal doorvertalen van de bestaande stijl. De gekozen kleuren en fonts konden bijvoorbeeld blijven.

De uitdaging voor de designers van Dept zat in het vinden van de balans tussen de speelse, kleurrijke stijl van GoodHabitz en hun duidelijke focus op de zakelijke markt. Onze zoektocht ging in deze fase dan ook constant over de keuze tussen professioneel versus speels, zachte vormen versus strakke lijnen, en fel kleurgebruik versus een witte, clean look. Uiteindelijk bleek het midden van deze uitersten steeds de voorkeur te hebben bij GoodHabitz. Dit hebben we dan ook uitgewerkt in een meer zakelijk design, waarbij de bestaande kleuren in balans zijn gebracht. De kleuren hebben nu ook een duidelijker doel: elke kleur staat voor een categorie binnen het aanbod van GoodHabitz. Zo komt de website gestructureerd en duidelijk over. 

Digitale marketing

Met het vergroten van online zichtbaarheid, bereik en sales in gedachten, zijn we bij Dept ook aan de slag gegaan met het verbeteren van de digitale marketing. Zo hebben we de nieuwe website geheel SEO-first opgezet op basis van uitgebreid zoekwoordenonderzoek. Daarnaast hebben we de meetbaarheid ingericht met als doel om straks de hele b2b buyer journey te kunnen doormeten: van de eerste interactie, naar oriëntatie, demo-aanvraag, offerte en uiteindelijk een getekend contract. Ook maken we een funnel en channel dashboard voor het monitoren van performance campagnes en conversie. 

We hebben Salesforce Pardot gebruikt voor het opzetten van e-mailflows voor het heractiveren van sleeping prospects in de database. Het doel is om deze prospects te bereiken via marketing en uiteindelijk salesgerichte e-mails, LinkedIn-campagnes en landingspagina’s. Tot slot hebben we een overkoepelende data-architectuur, integratie en tooling-advies opgezet waarbij we rekening hebben gehouden met de ambitie om via machine learning en algoritmes te kunnen personaliseren op zowel het marketing- als het leerplatform.

goodhabitz

Het eindresultaat

De vernieuwde b2b-website ademt nog steeds het speelse en kleurrijke karakter van GoodHabitz, is in zeven talen beschikbaar om aan te sluiten bij hun internationale groeispurt, en heeft een duidelijke focus op HR professionals binnen een organisatie. In de oude situatie stond er op goodhabitz.com een overzicht van de trainingen en bijhorende uitleg ten behoeve van de cursist, en minder met de HR-professional in gedachten. Op het nieuwe platform is er meer ruimte voor de why & how van de methodiek van GoodHabitz en het verschil dat gemaakt kan worden met meer aandacht voor een goede implementatie. We hebben in dit gehele proces alles voor GoodHabitz opgepakt: van het design en de UX, tot de frontend, backend, hosting, data, SEO, digitale marketing en testing. 

Blik op de toekomst

De samenwerking tussen Dept en GoodHabitz verliep erg prettig. In deze bijzondere tijd hebben we samen al het werk verzet zonder elkaar regelmatig in het echt te ontmoeten: bijna alles verliep digitaal én ging over vele landsgrenzen heen. Zo werkten we samen met mensen uit Brazilië, Portugal, Macedonië, en is ondanks het tijdsverschil een mooie nieuwe website neergezet. De website is solide gebouwd en sluit aan bij de dataverwerking voor de digitale marketingactiviteiten. We gaan de komende periode samen verder werken aan het uitbreiden van features, zoals het toevoegen van een chatbot. 

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
DEPT®

Wij zijn een global digital agency die baanbrekende technologie en marketing gebruikt om merken te helpen voorop te blijven lopen. DEPT® creëert end-to-end digitale ervaringen op een wereldwijde schaal met een boutique cultuur. DEPT®’s team van meer dan 4.000+ digitale specialisten werkt verspreid over meer dan 30 kantoren op 5 continenten en voor topmerken als Google, bol.com, Philips, Eneco, Univé verzekeringen, Just Eat Takeaway, Otrium en meer. Het bureau is klimaatneutraal en B Corporation gecertificeerd sinds 2021 en zet zich in voor een positieve impact op de wereld. www.deptagency.com 

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in