Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Volledige ticketprijs vlucht adverteren'

De Consumentenbond wil dat luchtvaartmaatschappijen voortaan de volledige prijs van tickets adverteren. De organisatie hekelt advertenties…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het vliegkaartje blijkt vaak bijna twee keer zo duur door bijkomende kosten als luchthavenbelasting en reserveringskosten. Een woordvoerster van luchtvaartmaatschappij Transavia (BasiqAir) zei in een reactie dat consumenten het niet vervelend vinden. ‘Ongeveer 90 procent boekt bij ons via internet. Wij hebben niet de indruk dat consumenten zich ergeren. Klanten die bij ons boeken weten precies waar ze aan toe zijn, want dat zien ze bij hun boeking. Verder geven we ook in de advertentie aan dat er extra kosten bij komen kijken.'

related partner content for mobile comes here

easyJet is er wel voor om met de volledige prijs te adverteren. ‘Maar dan geldt wel gelijke monniken, gelijke kappen, dan moet iedereen dat doen', aldus de woordvoerder van easyJet. ‘Wij hebben de laagste toeslagen uit de branche. Zo zijn we bijvoorbeeld veel goedkoper dan de KLM. Dus wat ons betreft is het prima om met de volledige prijs te adverteren.'

De bond wil met de reissector tot een gedragscode komen om luchtvaartmaatschappijen te dwingen alleen met volledige prijzen te adverteren (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in