Strengere regels reclame plastische chirurgie


Hiermee wil de beroepsgroep benadrukken dat een cosmetische ingreep een 'weloverwogen keuze’ is en niet iets wat iemand impulsief moet doen.
'Het gaat om je lichaam, veranderingen daaraan moeten een doordachte keuze zijn en niet een beslissing die overhaast wordt genomen omdat er een kortingsactie is’, zegt René van der Hulst, voorzitter van de NVPC.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDaarnaast is in de richtlijnen van de vereniging afgesproken dat in advertenties duidelijk moet staan wie de ingreep uitvoert en de behandelaars moeten op de website van de kliniek terug te vinden zijn. Aanleiding voor de strengere regels is onder meer de uitspraak van minister Edith Schippers van Volksgezondheid vorig jaar. Ze gaf aan na te denken over het nut van een verbod op reclame of kortingsacties voor cosmetische chirurgie. Ook was er ophef over een kortingsactie 1,5 jaar geleden, toen een kliniek in Haarlem een schaamlipcorrectie aanbood voor de helft van de prijs. De NVPC noemde dat 'onverstandig’.
Bij de NVPC zijn ongeveer 95 procent van de plastisch chirurgen in Nederland aangesloten.
Bron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid