Overslaan en naar de inhoud gaan

Promoties Euro 2000 vallen goed bij consument

De consument is goed te spreken over promoties die inhaken op het EK voetbal. Van verzadiging is geen sprake.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sterker nog, als het aan de consument ligt, komt er voorlopig nog geen einde aan de Oranje/EK acties. Die conclusie kan getrokken worden uit een tussentijdse meting voor de promotiebarometer, die Trendbox vorig week uitvoerde in opdracht van TBWA/Brand Experience Company. Voor het onderzoek kregen driehonderd ondervraagden van zestien jaar en ouder veertig Oranje/Euro 2000-promoties voorgelegd.

Uit het onderzoek blijkt onder meer dat de geholpen bekendheid van EK promoties hoger is dan die van ‘normale’ promoties. Dit kan betekenen dat bedrijven EK-acties beter ondersteunen, of dat consumenten ze beter onthouden. Het beste scoren achtereenvolgens de Pranjepoopetjes spaaractie van Blokker (67 pct), het tafelvoetbalspel van Amstel (61 pct), de Heineken-hoed met bierflesjes (59 pct) ) en de Blue Band bekers (58 pct).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in