Overslaan en naar de inhoud gaan

25 Nederlandse commercials op shortlist Cannes

Vijfentwintig van de in totaal 209 Nederlandse inzendingen van dertien bureaus hebben de filmshortlist in Cannes gehaald.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit 5757 inzendingen (precies duizend meer dan vorig jaar), ondergebracht in 28 categorieën, nomineerde de jury onder leiding van de Braziliaan Marcello Serpa er 503. Nederland bekleedt samen met Zweden de vierde plaats van de topvijf van landen met het hoogste aantal nominaties. De Verenigde Staten werden het meest bekroond (167), gevolgd door Groot-Brittannië (70), Spanje (27) en ex aequo Australië en Duitsland (18).
De lijst werd gisteravond bekendgemaakt. In volgorde van het aantal nominaties:

related partner content for mobile comes here

<#TRIANGLE> Result DDB: 7 kanshebbers:
- 'Locker Room Germany' (Hazazah) en 'Toilet' (Hungry Man, New York/MovieVentures) voor Nuon.
- 'Tourists' en 'Unloading' (beide van Bonkers)
- 'Rely On' (25FPS), 'Blind Brothers' (Jonkers Hofstee) en 'A New Golf from£300' (Will van der Vlugt Filmproductions) van respectievelijk VW, VW Passaten VW Golf  voor Pon's Automobielhandel.
<#TRIANGLE> 180: 3 kanshebbers:
- drie uitingen in de Adidas Makes You Better campagne (David Beckham, JonahLomu en Ato Boldon) (Harry Nash, Londen).
<#TRIANGLE> D'Arcy: 2 kanshebbers:
twee uitingen voor PUK: 'Washing the Car' en Walking the Dog' (AT5).
<#TRIANGLE> Direct Company: 2 kanshebbers:
twee uitingen voor Freeler: 'Comedian' en 'Schiphol Airport' (Cellusion).
<#TRIANGLE>Lowe Lintas: 2 kanshebbers:
'Bicycle' voor Scapino schoenen en 'Windmill' voor Dutchtone (beide vanOcean View).
<#TRIANGLE>Schaeffer Wünsch Has: 2 kanshebbers:
'Moments' (Czar) voor Bavaria en 'Angry Young Man'(25FPS) voor Monsterboard.
<#TRIANGLE> BLRS: 1 kanshebber:
'Portocabin' uit de anti-rookcampagne (Czar) voor Glaxowellcome.
<#TRIANGLE> FCB: 1 kanshebber:
'Keep Your Distance' (Czar) voor het Ministerie van V&W.
<#TRIANGLE> FHV/BBDO: 1 kanshebber:
'Used To Be' (Jonkers Hofstee) voor PTT Post.
<#TRIANGLE> PMSvW/Y&R: 1 kanshebber:
'Ant' (As If Film Matters) voor Schweppes.
<#TRIANGLE> PPGH/JWT: 1 kanshebber:
'Blower' (EPA International, Stockholm) voor Vrumona.
<#TRIANGLE> TBWA/Campaign Company: 1 kanshebber:
'Figure-skater' (Czar) voor Delta Lloyd.
<#TRIANGLE> Wieden & Kennedy: 1 kanshebber:
'Mission' (@radical media, Londen/ Some Of Us, Milaan) voor Nike Europe.

Meer informatie over Cannes is te vinden op de festival-website www.canneslions.com

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in