Overslaan en naar de inhoud gaan

P&G bepaalt 'minimale ROI' voor campagnes

Procter & Gamble heeft een niveau voor ‘minimale return on investment’ vastgelegd voor haar marketingcampagnes. Het bedrijf benadrukt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldden Amerikaanse businessmedia, waaronder de site Warc.com.

related partner content for mobile comes here

Op een conference call met analisten meldde A.G Lafley, chief executive van P&G, dat het met een fijnmazige aanpak de effectiviteit van de campagnes zal monitoren.

‘We weten merk per merk in de VS en in veel andere markten, hoe effectief we kunnen zijn. Dat is wijdverspreid. Daarom vragen wij van al onze bedrijven een minimum ROI.’

Deze aanpak levert niet alleen een benchmarkgegevens op, maar is onderdeel van een aanpak om de communicatie stringenter te plannen en monitoren. P&G wil vooral tot een betere mix van communicatie-inzet komen.

‘We hameren op de effectiviteit van communicatie. We hameren erop de beste media te gebruiken’, aldus Lafley. ‘Het zijn een aantal beslissingen die we merk voor merk, categorie voor categorie, consumenten-segment voor consumenten-segment moeten nemen.’

P&G zal meer geld besteden aan nieuwe media, aldus Lafley . Het aandeel digitaal stijgt volgens zijn verwachtingen tot 35% in de VS.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in