GLBT nieuwste vorm van MVO?
Af en toe krijg je het idee dat er subsidies of zelfs overheidscontracten worden uitgeloofd aan bedrijven die zich overgeven aan Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. MVO is hip, dat staat buiten kijf.
Het Financieel Dagblad komt met een artikel/aankondiging over grote bedrijven die zich storten op diversiteit, meer specifiek, GLBT. Dit is de afkorting voor de Engelse termen Gay, Lesbian, Bisexual and Transgender. In de vorm van de eerste Company Pride-conferentie op 1 augustus aanstaande. De ING is naast initiatiefnemer ook voorloper, zo bewijst het gesponsorde bootje in de Gay Parade van afgelopen jaar.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisOok de politiekorpsen Brabant Zuid-Oost, Midden- en West Brabant en Rotterdam-Rijnmond lieten zich de afgelopen week van hun meest 'roze-vriendelijke' (of ?behoeftige) kant zien, door op 'roze maandag' nadrukkelijk te werven onder de Tilburgse kermisbezoekers.
Maar waarom? Is dit in het Nederland anno 2007 nog altijd een issue? Ik weet het oprecht niet, stel deze vraag niet cynisch. De politie weet niet eens hoeveel homoseksuelen het in dienst heeft, aangezien geaardheid (uiteraard) niet wordt vastgelegd. Dat zal niet anders zijn voor de ING, TNT, IBM en Philips, de drijvende krachten achter de conferentie. Dus niet onderbouwd door aantallen en feiten, maar slechts gestoeld op 'de gevoeligheid die het thema met zich meebrengt' wordt een hoop aandacht geschonken aan homoseksuelen op de werkvloer. Terecht? Of valt dit in de categorie " begeeft zich in Second Life" en is PR de doelstelling?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid