Bedrijfstop (VS) herziet crisismanagement
Van de 194 directeuren die de vragen in het onderzoek van PR-Week en Burson-Martseller beantwoorden, zei eenentwintig procent geen enkel crisisplan te hebben gehad voor 11 september. Drieënzestig procent beschikte over een plan dat bij nader inzien niet toepasbaar was op de situatie. Slechts negentien procent had goede voorbereidingen getroffen.
Een opmerkelijke drieënzestig procent van de ondervraagde bedrijven is daarom nu bezig met het herzien van het crisismanagement, wat voor de betrokken afdelingen een grote toename in werk moet betekenen. Meer dan ooit lijken de topmannen het belang te herkennen zelf als woordvoerders van het bedrijf naar buiten te treden, juist in tijden van crisis. Vijfentachtig procent van de respondenten in het onderzoek noemde dit van vitaal belang, tegenover slechts tweeënveertig procent vorig jaar. Chris Komisarjevsky, van Burson-Marsteller: ‘De waarden en ideeën die de directie laten zien, kunnen een enorme invloed hebben op de reputatie van het bedrijf. Dit onderzoek laat zien dat de top zich daarvan bewust is’. (Bron: PR-Week)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid