Overslaan en naar de inhoud gaan

Bedrijfstop (VS) herziet crisismanagement

De top van het Amerikaanse bedrijfsleven herziet in het licht van de huidige situatie de crisismanagementplannen en legt in toenemende mate…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Van de 194 directeuren die de vragen in het onderzoek van PR-Week en Burson-Martseller beantwoorden, zei eenentwintig procent geen enkel crisisplan te hebben gehad voor 11 september. Drieënzestig procent beschikte over een plan dat bij nader inzien niet toepasbaar was op de situatie. Slechts negentien procent had goede voorbereidingen getroffen.

related partner content for mobile comes here

Een opmerkelijke drieënzestig procent van de ondervraagde bedrijven is daarom nu bezig met het herzien van het crisismanagement, wat voor de betrokken afdelingen een grote toename in werk moet betekenen. Meer dan ooit lijken de topmannen het belang te herkennen zelf als woordvoerders van het bedrijf naar buiten te treden, juist in tijden van crisis. Vijfentachtig procent van de respondenten in het onderzoek noemde dit van vitaal belang, tegenover slechts tweeënveertig procent vorig jaar. Chris Komisarjevsky, van Burson-Marsteller: ‘De waarden en ideeën die de directie laten zien, kunnen een enorme invloed hebben op de reputatie van het bedrijf. Dit onderzoek laat zien dat de top zich daarvan bewust is’. (Bron: PR-Week)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in