Creatief met lijsten
Een heleboel potentiële klanten voor zijn nieuwste model stationcar of four wheel drive!
Mensen die een puppy of kitten aanschaffen vormen niet alleen een inte-ressante doelgroep voor fabrikanten van honden- en katten-voer. Ook producenten van schoonmaakmiddelen, sportie-ve kleding, eigenaren van (diervriendelijke) bungalowparken en zelfs autofabrikan-ten kunnen hun voordeel doen met een over-zicht van huisdierbe-zitters. Een database waarin deze categorie consumenten zijn opgenomen is dus voor een veel grotere groep aantrekkelijk dan doorgaans wordt gedacht. De meeste direct marketeers weten dit wel; toch zijn er slechts enkelen die ook echt gebruik maken van deze wetenschap. De reden daarvoor? Degene die een jong katje aanschaft kan net zo goed een (oude-re) alleenstaande zijn als een moeder van een gezin met jonge kinderen. En dan gaat het dus over totaal verschillende catego-riëen consumen-ten met navenant verschillende behoeften. Toch loont het de moeite om eens wat creatiever om te gaan met data-bases, zeggen mensen die het weten kunnen. Een van hen is Rose-mary Smith van het Britse bureau The Prospect Shop, die heel slim gebruik-maakte van de database van een bakker in Texas die veel cakes leverde aan Britse adressen. Zij redeneerde dat het hier ging om klanten die geëmigreerd waren en nog een sterke hang naar hun vaderland hadden. Zo'n groep zou waarschijnlijk ook geïnte-resseerd zijn in tijdschriften als Business Week en Time. Wat inderdaad het geval bleek.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente Altena<#FONT SIZE=1>Bron: Marketing Direct<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid