Overslaan en naar de inhoud gaan

Creatief met lijsten

Wat heeft een autofabrikant nu aan een database vol dierenliefhebbers?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een heleboel potentiële klanten voor zijn nieuwste model stationcar of four wheel drive!

related partner content for mobile comes here

Mensen die een puppy of kitten aanschaffen vormen niet alleen een inte-ressante doelgroep voor fabrikanten van honden- en katten-voer. Ook producenten van schoonmaakmiddelen, sportie-ve kleding, eigenaren van (diervriendelijke) bungalowparken en zelfs autofabrikan-ten kunnen hun voordeel doen met een over-zicht van huisdierbe-zitters. Een database waarin deze categorie consumenten zijn opgenomen is dus voor een veel grotere groep aantrekkelijk dan doorgaans wordt gedacht. De meeste direct marketeers weten dit wel; toch zijn er slechts enkelen die ook echt gebruik maken van deze wetenschap. De reden daarvoor? Degene die een jong katje aanschaft kan net zo goed een (oude-re) alleenstaande zijn als een moeder van een gezin met jonge kinderen. En dan gaat het dus over totaal verschillende catego-riëen consumen-ten met navenant verschillende behoeften. Toch loont het de moeite om eens wat creatiever om te gaan met data-bases, zeggen mensen die het weten kunnen. Een van hen is Rose-mary Smith van het Britse bureau The Prospect Shop, die heel slim gebruik-maakte van de database van een bakker in Texas die veel cakes leverde aan Britse adressen. Zij redeneerde dat het hier ging om klanten die geëmigreerd waren en nog een sterke hang naar hun vaderland hadden. Zo'n groep zou waarschijnlijk ook geïnte-resseerd zijn in tijdschriften als Business Week en Time. Wat inderdaad het geval bleek.

< SIZE=1>Bron: Marketing Direct<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in