KRO-programma laakt reclamefolder over Millecam
De omroep haalt komende zondag in de uitzending van 'Ook dat nog' het reisbureau uitgebreid door de mangel. De redactie van het populaire televisieprogramma, waarin Millecam jarenlang acteerde, kan onder meer schermen met een uitspraak van de Reclame Code Commissie. "Dievindt de uitlatingen in de reclamefolder in strijd met goede smaak en fatsoen", aldus een eindredacteur van Ook dat nog donderdagochtend. De KRO is vooral boos omdat het reisbureau zich in de begeleidende reisfolder voornamelijk baseert op roddelbladen.Directeur R. Ligthart van ApriOri, dat zogenoemde Health Holidays organiseert, heeft de gewraakte reclamebrief geschreven. Hij noemt onder meer een overlijdensadvertentie van Millecam waaruit zou blijken dat ze frequent Japans at: "Van Japanners is bekend dat ze vanwege de rauwe vis minder aan hart- en vaatziekten overlijden, maar des te meer aan kanker, misschien doorde sojasaus." Ook haalt hij een krantenartikel aan waarin zou hebben gestaan dat er voor Millecam "regelmatig een steekkarretje met dozen wijn bij de supermarkt werd gehaald". "Het meest viel mij op het heftige roken dat zij deed tijdens twee opnames van 'Een prettig gesprek' met Theo van Gogh",
schrijft de directeur. Ligthart zegt in een reactie dat hij “zonder kwade bedoelingen” heeft gehandeld. “Ik ben gezondheidssfanaat. Toen ik dat allemaal las over Millecam, heb ik die feiten eens op een rijtje gezet. Alleen met de bedoeling om de mensen die bij ons een reis boeken met klem te wijzen op denoodzaak van een gezonde leefstijl.” Ligthart zegt verder dat hij de aanbeveling van de Reclamde Code Commise ter harte neemt. “Die brief verstuur ik niet meer. Maar Ook dat nog zal me wel stevig te grazen nemen.”
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid