Overslaan en naar de inhoud gaan

App om kerstdrukte te vermijden

Facebook, Twitter en Foursquare zijn in de afgelopen jaren populaire manieren geworden om sociale contacten aan te gaan en te weten…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De nieuwe mobiele web-app biedt het winkelend publiek live data over de drukte van de vier meest populaire winkelgebieden van Amsterdam: Centrum, De 9 Straatjes, Amsterdam Zuid en het gebied rondom de Amsterdam Arena. Zodat je op ieder moment kan weten waar je vooral niet naartoe moet.

related partner content for mobile comes here

bepaalt de drukte in een bepaald gebied aan de hand van live social media data, zoals mensen die inchecken bij Foursquare en tweets die vanaf een bepaalde locatie zijn verstuurd. Deze data wordt via een algoritme gebruikt om een juiste schatting te geven van de drukte op dat moment.

De app is gemaakt door het Amsterdamse bureau , die de app in eerste instantie bedacht voor vrienden, relaties en klanten. Zij testten de app en nu is-ie beschikbaar voor iedereen die in Amsterdam wil winkelen. Het bureau wil volgend jaar verschillende soorten ‘anti-social media’ maken, ‘om mensen te helpen de drukte op onder andere de skipiste, op het strand en in musea te ontwijken’.

De app is voor smartphones en tablets met Android en iOS (iPhone/iPad), maar werkt ook op de meeste desktopbrowsers.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in