Overslaan en naar de inhoud gaan

34 minuten reclamefolders lezen

Gemiddeld besteedt iedere Nederlander van 16 jaar en ouder 34 minuten per week aan het lezen van reclamedrukwerk. De hoeveelheid…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit het onderzoek Thuis Binnen Bereik, een initiatief van verspreiders als Interlanden, DistriQ en TPG Post. Volgens de onderzoekers is de reclamefolder zowel populair bij de adverteerder als bij de consument. Die besteedt niet alleen veel tijd aan het lezen ervan, maar zou ook reageren op de aanbiedingen die in het drukwerk staat vermeld. Een op de vier folders genereert bezoek aan een winkel en 5 procent van het drukwerk leidt tot een daadwerkelijke aankoop.

related partner content for mobile comes here

De gemiddelde Nederlander zou de ongeadresseerde brievenbusreclame niet willen missen, concluderen de onderzoekers. Het krantje van drogisterijketen Kruidvat is het best bekeken. Ook de folders van Trekpleister, Kijkshop, Lidl, Xenos, Dirk van den Broek, Gamma, Blokker, Hema en Marskramer zijn in trek. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in