Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe WhatsApp-campagne moet duidelijk maken hoe veilig de app is

De campagne voor WhatsApp is zichtbaar in India en het Verenigd Koninkrijk. Naar verwachting volgen meer landen.
WhatsApp campagne
Een samengestelde still uit de campagnevideo
© Afbeelding: WhatsApp
WhatsApp campagne
Een samengestelde still uit de campagnevideo
© Afbeelding: WhatsApp

WhatsApp is een wereldwijde marketingcampagne gestart die (potentiële) gebruikers moet overtuigen hoe veilig de chatdienst is. De campagne draagt de slogan 'Message Privately' en is als eerste zichtbaar in India en het Verenigd Koninkrijk. Naar verwachting volgen meer landen - welke is nog onduidelijk. WhatsApp is bijna wereldwijd actief.

related partner content for mobile comes here

Reden voor een nieuwe campagne is de toevoeging van drie nieuwe functies in WhatsApp, eerder deze maand. Gebruikers kunnen sindsdien stilletjes een groepsgesprek verlaten, de zichtbaarheid van hun online-status aanpassen en blokkeren dat ontvangers een screenshot maken van een foto die één keer bekeken mag worden. Onderstaande campagnevideo voor India schenkt aandacht aan de online-status maar zoomt met name in op de diverse veiligheidsfuncties van WhatsApp. Denk aan de end-to-end-encryptie (die voorkomt dat kwaadwillen chats kunnen afkijken) en tweestapsverificatie (het invullen van een eigen code om je WhatsApp-account beter te beschermen).

Onduidelijkheid over de Benelux

Bovenstaande campagnevideo is alleen bedoeld voor India en is ontwikkeld door BBDO India. De video benoemt subtiel 'from Meta', om aan te geven dat WhatsApp een dienst is van Meta. Dat is de naam van het moederbedrijf van Facebook, Instagram en WhatsApp. Nog niet bekend is of WhatsApp zijn nieuwe campagne ook in de Benelux gaat uitrollen. Adformatie heeft het pr-bureau van Meta Benelux om een reactie gevraagd en kreeg te horen dat Meta daar op dit moment geen informatie over heeft.

WhatsApp lanceert niet vaak eigen marketingcampagnes. En als er een campagne verschijnt, is die doorgaans op India gericht. Zo startte het bedrijf vorige zomer een 'Message Privately'-campagne in India en het jaar ervoor een 'It's between you'-campagne. Die schonk vooral aandacht aan de end-to-end-encryptie. De vorige campagnes in India zijn ook door BBDO India ontwikkeld en verschenen zowel op tv, radio, out of home en socials. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in