Gouden Effie voor Ben
De Effie is een van oorsprong Amerikaanse reclameprijs voor effectieve communicatiecampagnes. Om in aanmerking te komen voor de onderscheiding moet er een kwantitatief verschil zichtbaar zijn tussen de marktresultaten op twee momenten. Dit verschil moet aantoonbaar het gevolg zijn van communicatie-inspanningen. De laatste Ben-campagne, van Bureau Kesselkramer, heeft het bedrijf nieuwe klanten opgeleverd, al bellen die nu onder de naam van T-Mobile. Saatchi & Saatchi, Ubachs Wisbrun en Roorda Boudestein Verbeek haalden zilver binnen. Bronzen Effies gingen naar Hertog/Iglo Mora (Lowe) – hetzelfde resultaat als vorig jaar – en Nibra (BvH Groep), Suzuki Alto (10 Wizards), Philadelphia (PPGH JWT), Amstel Bier (PMSvW Y&R).
Omdat de Effies dit jaar voor de twintigste keer werden uitgereikt, was er woensdag ook een JubileumEffie.Die ging naar de beste campagne van de afgelopen tien jaar. Volgens de jury kwam de reclamereeks Succes is een keuze (Cup-a-Soup) daarvoor het meest in aanmerking. De soepmakers gingen daarom met de jubileumprijs naar huis.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid