Overslaan en naar de inhoud gaan

Gouden Effie voor Ben

Het telecombedrijf Ben (nu T-Mobile) ontving gisteren de enige Gouden Effie, voor haar afscheidscampagne 'De laatste groeten van Ben'.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Effie is een van oorsprong Amerikaanse reclameprijs voor effectieve communicatiecampagnes. Om in aanmerking te komen voor de onderscheiding moet er een kwantitatief verschil zichtbaar zijn tussen de marktresultaten op twee momenten. Dit verschil moet aantoonbaar het gevolg zijn van communicatie-inspanningen. De laatste Ben-campagne, van Bureau Kesselkramer, heeft het bedrijf nieuwe klanten opgeleverd, al bellen die nu onder de naam van T-Mobile. Saatchi & Saatchi, Ubachs Wisbrun en Roorda Boudestein Verbeek haalden zilver binnen. Bronzen Effies gingen naar Hertog/Iglo Mora (Lowe) – hetzelfde resultaat als vorig jaar – en Nibra (BvH Groep), Suzuki Alto (10 Wizards), Philadelphia (PPGH JWT), Amstel Bier (PMSvW Y&R).

related partner content for mobile comes here

Omdat de Effies dit jaar voor de twintigste keer werden uitgereikt, was er woensdag ook een JubileumEffie.Die ging naar de beste campagne van de afgelopen tien jaar. Volgens de jury kwam de reclamereeks Succes is een keuze (Cup-a-Soup) daarvoor het meest in aanmerking. De soepmakers gingen daarom met de jubileumprijs naar huis.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in