Fair Play Online benut klantdata voor trigger based marketing

Fair Play Online is vorig jaar gestart als de online tak van Fair Play casino’s. De concurrentie op de online markt is hevig. Fair Play Online onderscheidt zich door niet zelf games- en gambling-toepassingen te ontwikkelen, maar door een portal te bieden waar beide kunnen worden afgenomen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Carel Meijer, General Manager bij Fair Play Online vertelt op hoe het bedrijf klantdata gebruikt om trigger based marketingcampagnes in te richten. Hier lees je alvast waarom klantdata centraal staat binnen het bedrijf.

“Klantdata heeft vanaf de start van ons bedrijf prioriteit gehad”, vertelt Meijer. “Alleen als je een goed beeld hebt van je klant kun je gericht inspelen op behoeften. Zo stellen wij ook ons portfolio samen op basis van klantdata.”

Goede database
Fair Play Online gebruikt data uit veel verschillende bronnen. Omdat klantdata vanaf de start een speerpunt was kon het bedrijf ervoor zorgen dat er een kwalitatief goede database opgebouwd werd. “Als je data gebruikt om belangrijke beslissingen op te baseren, moet je er zeker van zijn dat je erop kunt vertrouwen”, zegt Meijer. “Vervolgens is het de uitdaging dat je in die data ontdekt op basis van welke triggers klanten die actie ondernemen die jij in je hoofd hebt. Dit is een uitdagend proces waarin het toepassen van analytics en de kennis van de database marketeer onmisbaar zijn. Alleen hier kun je anders zijn dan je concurrenten.

Het platform is nog maar net live, maar nu al is de data waardevol in de dagelijkse operatie Meijer: “We volgen bijvoorbeeld hoe er wordt geklikt en waar traffic vandaan komt. Dit is nuttige kennis, omdat we hier onze strategie voor SEO en affilliate-marketing op inrichten. Zo kunnen we een optimale mix maken tussen volumebereik en kwaliteit zodat we het meeste halen uit ons marketingbudget. Normaal gesproken zitten daar voor bedrijven de grootste kosten en bottlenecks. Door dit vanaf het begin te optimaliseren realiseer je al een voorsprong.”

Juiste aanbiedingen
De organisatie achter Fair Play Online telt slechts drie een handje vol vaste medewerkers. Dit is volgens Meijer een bewuste keuze: “We willen flexibel en schaalbaar zijn en werken daarom samen met gespecialiseerde partners als Crystalloids. Zij ondersteunen ons bij het inrichten van ons campagne management. Daarmee kunnen we op basis van klantprofielen de juiste triggers gebruiken in onze communicatie en geautomatiseerd via het beste kanaal de juiste aanbieding doen. Zo trekken we niet alleen klanten aan, maar zorgen we ook dat ze terug blijven komen.” Meer horen over hoe Fair Play Online campagne management inzet? Kom dan op 6 oktober naar .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →