Hoe snel en complex de ontwikkelingen op het gebied van data en marketing ook zijn, uiteindelijk draait alles om creativiteit. Die boodschap wil de Vereniging voor Data en Marketing (DDMA) overbrengen in een nieuwe campagne.
‘Als je het hebt over data en marketing, zien mensen nullen en enen voor zich’, vertelt Diana Janssen, directeur DDMA. ‘Met deze campagne willen wij de sector vertellen dat het gaat om balans tussen data, creativiteit en technologie.’
Moeilijke woorden
Dat doet de DDMA met een online film, gemaakt door Ceci n'est pas un bureau en de producenten van WeFilm. In de video zie je een vader die zijn zoon naar school brengt. Vader is marketeer, hij belt in de auto met een collega over ‘marketing automation’ en ‘personalized marketing strategy’.
‘Data watte?’ vraagt zijn zoon. Vader probeert het uit te leggen, maar denkt dat het nog veel te ingewikkeld is. Uit de film blijkt dat de achtjarige jongen het eigenlijk heel goed begrijpt.
Doelen van de campagne
DDMA wil nieuwe leden werven en huidige leden (werkzaam bij 300 bureaus, merken en media) laten zien dat de vereniging begrijpt wat hen bezighoudt. De campagne is vanaf woensdag te zien via sociale media (bureaus Your Social en Oogst). Janssen: ‘Zoals het experts op het gebied van marketing en data beaamt, zullen we de campagne continu monitoren en bijsturen waar nodig. Wie weten zetten we ook nog andere platformen in.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!